آموزش زبان روسی

© Fotolia / Christian Schwierدانشجویان زبان روسی
دانشجویان زبان روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شعار انستیتوی پوشکین:ما زبان روسی را به کل جهان می آموزیم

برای خارجیانی  که مایل به یادگیری  زبان روسی و تکامل دانش خود در باره این زبان  هستند  چند راه پیشنهاد می شود.  تحصیل در  مرکز آموزش زبان در کشور خود  که کرسی زبان روسی در آنجا وجود دارد.  گرفتن معلم خصوصی زبان روسی  و یا سفر به روسیه برای  مدت کوتاهی. البته قبل از سفر بهتر است اطلاعات کافی در باره  شرایط یادگیری زبان روسی در  آموزشگاه ها   جمع آوری شوند.  آخرین روش  موثرتر است.  روزها،  استادان متخصص الفبا و تلفظ  صحیح  و نوشتن آنها  را به شما می آموزند و در ساعات فراغت می توانید براحتی  در  محیط زبانی غرق شوید.  در زندگی روزانه می توانید  دانش زبانی خود را به امتحان بگذارید:  در مترو، کافه،  مغازه و جاهای دیگر.  بعلاوه اگر در زمان گذراندن دوره آموزش در خوابگاه ساکن هستید،  اغلب مجبور خواهید شد به زبان روسی صحبت کنید.  زیرا اکثر  ساکنان خوابگاه از کشورهای مختلف هستند و  زبان روسی تقریبا تنها وسیله معاشرت  است.

چندی پیش،  انستیتوی  زبان روسی  به نام پوشکین،  «روز درهای باز» را برگزار کرد. انستیتوی پوشکین طی48 سال موجودیت خود،  مرکز بزرگ  آموزش زبان روسی  شده است.  بیش از 160 استاد  از جمله 100  نامزد علوم و  دکتر علوم در این  انستیتو تدریس می کنند.  پروفسور ویتالی  کاستوماروف — روس شناس معروف  و نویسنده بیش از 350  مقاله  رئیس انستیتو  پوشکین است.  او سردبیر  مجله روسی «  زبان روسی»  و عضو هیأت تحریریه  مجله «  زبان روسی در خارج» است.

یلنا کولتاکووا  رئیس بخش  کارهای آموزشی در این خصوص گفت: طی موجودیت انستیتو پوشکین، بیش از 120 هزار  دانشجو از 91 کشور جهان  دوره تحصیلی را در آنجا  به اتمام رساندند.  آنها سفرای زبان روسی در خارج از کشور شده اند.  در دهه 1990 میلادی کاهش  دانشجویان مشاهده شد که در آن زمان  رویداد  سیاسی  — فروپاشی اتحاد شوروی — رخ داد.  اما بعدا از اوایل دهه 2000  به سطح قبلی 2000-1800 دانشجو در سال بازگشتیم. هم اکنون نیز این سطح حفظ شده است.

در انستیتو پوشکین، دوره آمادگی  برای شهروندان روسیه و خارجی  وجود دارد و برنامه  آموزش از راه دور پیاده می شود.  در  کرسی زبان روسی  به عنوان زبان خارجی  تجربه بسیار غنی  تدریس از  مرحه ابتدایی و دانش افزایی ذخیره شده است.  برنامه های  وسیع آموزشی به دانشجویان پیشنهاد می شود:  گرامر عملی،  تلفظ ، زبان رسانه ای  و کاری —  ادبیات روسی  و تاریخ و فرهنگ  روسیه  و تحلیل زبان شناسی  متن و  خیلی چیزهای دیگر.  در درس ها از  روش ایفای نقش  و برنامه های طبیعی  و  درس — بحث  ها با شرکت دانشجویان روس  استفاده می شود.  بطورکلی تمام پتانسیل  آموزشی  محیط زبانی  بکار گرفته می شود.

 در رتبه بندی  مراکز علوم انسانی روسیه، انستیتوی  زبان روسی به نام پوشکین  بطور با ثبات  جای اول را  در  بین 10 بهترین مرکز  عالی آموزشی روسیه بخود اختصاص می دهد.  شعار انستیتو زبان روسی  به نام پوشکین چنین است: «  ما زبان روسی را به کل جهان یاد می دهیم!». این موضوع  با واقعیت مطابقت دارد.  هم اکنون شهروندان 55 کشور در این انستیتو در حال تحصیل هستند. یک دانشجو از هر 4 دانشجو در رشته لیسانس و  یک دانشجو از هر سه دانشجو  رشته فوق لیسانس ، شهروند خارجی است.

 انستیتو زبان روسی به نام پوشکین  یکی از بهترین  مراکز  آموزش  استادان — روس شناسان جهان است.  دانشگاه ها و مدارس و مراکز زبان روسی  40 کشور جهان از جمله شرکای  انستیتوی پوشکین هستند. به عنوان مثال، انستیتو با  انستیتوی زبانهای خارجی  در « کوبه»  کانادا و انستیتوی زبانهای خارجی توکیو  و  دانشگاه «  کیوتو سانگو» همکاری می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала