گزارش و تحلیل

کمک های بشر دوستانه برای افسران آینده ی دانباس

© Photo / Первый Московский кадетский корпусکمک های بشر دوستانه برای افسران آینده ی دانباس
کمک های بشر دوستانه برای افسران آینده ی دانباس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
"دانشجویان دانشگاه افسری دوست و برادر یکدیگرند. کمک های بشر دوستانه برای برادران ماست."

این نوشته بر روی بسته های کمک های بشر دوستانه ای است که شاگردان دانشکده افسری اول مسکو به پیشنهاد نماینده ی لوگانسک لیلیا گاربونوا جمع آوری کرده اند. دانش جویان درون بسته ها کتاب های داستان ، دفتر ، مداد و خودکار،  وسایل خواب و البته شیرینی گذاشته اند. همه اینها توسط وزارت حوادث غیر مترقبه ی روسیه به لوگانسک برای شاگردان دانشکده ی افسری اول با نام مارشال افیموف فرستاده شد.

دانشکده ی افسری لوگانسک شش ماه است که به شکل کنونی کار می کند. این دانشکده در پایگاه دبیرستان نظامی قدیمی ساخته شد ، جایی که کودکان با آرزوی رسیدن به درجات نظامی پذیرش می شدند. بسیاری از فارغ التحصیلان آن تحصیلات خود را در آموزشگاه ها ادامه دادند. دبیرستان با موفقیت بیست سال کار کرد اما به خاطر عملیات های جنگی در جنوب شرقی اوکراین ویران شده و بسته شد. ولی پسران هنوز آرزوی افسرشدن را در سر می پروراندند. بنابراین همینکه اوضاع در منطقه ثبات یافت در لوگانسک دانشکده ی افسری بنا نهاده شد. اما شرایطی که در آن روند علمی پیش می رود را نمی توان نرمال دانست. الکسی شستاکوف و گلب پتروف ، دانشجویان دانشکده ی افسری  قزاقی لوگانسک می گویند:

الان در خود شهر لوگانسک اوضاع آرام است اما در استان عملیات های نظامی در جریانند بنابراین این فشار در هر صورت احساس می شود. در شهر اغلب برق و آب را قطع می کنند. قطعی ارتباطات پیش می آید. این مسائل زندگی را دشوار می کند ازجمله در دانشکده ما. اکثر ساکنین شهر کار می کنند اما شش ماه است که حقوقشان را نگرفته اند. مجانی کار می کنند. نیمی از کارخانه ها بسته شده اند. کارخانه هایی که در لوگانسک و در استان بودند خراب شده اند. آنها به تعمیرات نیاز دارند و برای اینکار علاوه بر پول بیشتربه زمان صلح همانند گذشته نیاز داریم. اکنون هیچ کدامشان را نداریم. در واقع بدون کمک های بشردوستانه از روسیه برای دانباس خیلی سخت بود که این دوران را سپری کنند.

به خوبی با ما دیدار کردند. خوب است که بچه ها به آنچه در دانباس اتفاق می افتد علاقه نشان می دهند. به ویژه دانشجویان افسری دوره های پایین تر با ترس و شرم پیش ما می آیند بعدا شجاعت پیدا کرده و درباره ی همه چیز می پرسند. معلوم است که احترام می گذارند. وقتی ما می رویم آنها همچنان می ایستند. می گویند برای آنکه این رسم است شما دانشجویان دوره های بالاترید. اما ما ندیدیم وقتی که دانشجویان مقاطع بالاترشان می آیند برایشان بلند شوند.

الکسی شستاکوف و گلب پتروف با همراهان خود به لوگانسک بازگشتند. فعلا در شهر آرامش برقرار است. اما طرف اوکراینی با تانک ها و توپخانه های سنگین به مرزهای لوگانسک و دونتسک نزدیک می شود. منطقه ی بالقوه تیرباران شده است یعنی تا 40 کیلومتر. دانشکده ی افسری اول لوگانسک در 15 کیلومتری واقع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала