وزیر دفاع ایران: سامانه اس - 300 را امسال در اختیار می گیریم

© AP Photo / Fileسیستم های اس-300
سیستم های اس-300 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران پیش از عزیمت به مسکو برای شرکت در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو 2015 اعلام کرد تهران در همین سال جاری میلادی سامانه اس ـ 300 را از ایران دریافت خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، سرتیپ دهقان گفت: قرارداد تحویل سامانه اس —300 را در سفر به مسکو با طرف روس امضا می کنیم و این سامانه را در سال میلادی جاری (2015) در اختیار خواهیم گرفت.

دهقان امروز  به دعوت سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه برای بازدید سه روزه وارد مسکو می شود. وزیر دفاتع ایران در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو که روزهای 16 و 17 آوریل برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

یادآور می شود ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیروز با صدور حکمی ممنوعیت تحویل سیستم های موشکی پدافند هوایی اس-300 را به ایران لغو نمود.

 

قرارداد تحویل این سیستم ها

سیستم های اس-300 - اسپوتنیک ایران
دبیر شورای امنیت ایران: امسال منتظر سامانه اس-300 هستیم
در اواخر سال 2007 میلادی امضا شد و قرار بود روسیه 5 آتشبار از این سیستم های موشکی پدافند هوایی به ارزش حدود 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد اما در ماه سپتامبر سال 2010 " دمیتری مدودف" رئیس جمهور وقت روسیه با صدور فرمانی تحت عنوان "تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد، مورخه 9 ژوئن سال 2010 میلادی"، تحویل سیستم های اس ـ 300، تسلیحات زرهی و هواپیما، بالگرد و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرده بود. سیستم های "اس-300" ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند. این سیستم قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. جدیدترین ترین مدل سیستم "اس-300" می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند.



 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала