نسخه دیگری از سام 22 را در شهر تولا برای استفاده در قطب می سازند

© Sputnik / Kirill Kallinikovسام 22
سام 22 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر طراحی تجهیزات کابی پی روسیه قصد دارد نسخه دیگری از سام 22 را به صورت سامانه موشکی – توپخانه ای برای استفاده در شرایط قطب طراحی کند.

خبرگزاری تاس در نمایشگاه تسلیحات LAAD-2015 این خبر را اعلام کرد.

قدرت تحرک این خودروی چرخ دار در شرایط برفی محدود است. حال مساله ساخت سام22 با شاسی ویژه برای استفاده در شرایط قطبی و انجام آزمایشات در میان است. کارشناس این دفتر طراحی اظهار داشت که شبیه کردن مدل سامانه سام 22 با شاسی بلند جی ام-352 ام 1 ای ساخت کارخانه تراکتورسازی مینسک پیشتر برای عمارات متحده عربی انجام گرفته است.

نماینده هلدینگ همچنین گفت که در حال حاضر کا بی پی کارهایی را برای بالا بردن میزان اعتماد عملکرد سام 22 در شرایط آب و هوایی سخت انجام می دهد. در حال حاضر سخت ترین کار جمع کردن عملکردهای دو ماشین در یک ماشین است. کارهایی نیز برای بالابردن درصد اطمینان کار شاسی و بهتر ساختن کار انواع روغن و مایعات مورد نیاز در ماشین در شرایط آب و هوایی قطبی انجام می گیرد. گفتنی است که پانتسیر-اس۱ که ناتو آن را سام-۲۲ نام‌گذاری کرده‌است، یک سامانه دفاع هوایی است که از ترکیب موشک زمین‌به‌هوا میان‌برد و توپ ضد هوایی تشکیل شده و توسط دفتر طراحی تجهیزات کابی‌پی روسیه تولید شده‌است. این سامانه از توسعه و ارتقای سامانه ۹کا۲۲ تونگوسکا پدید آمده‌است. اکتشاف و همچنین رهگیری هدف در این سامانه توسط رادارهای آرایه فازی انجام می‌گیرد. کشورهای امارات، سوریه، اردن، عراق، برزیل و الجزایر این سیستم را که به قیمتی در حدود ۲۵ میلیون دلار برای هر دستگاه عرضه شده، خریداری کرده‌‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала