نگاهی به مطبوعات،25 فروردین

© Fotolia / fragolerosseمطبوعات
مطبوعات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعلام تعلیق سفر حج عمره ایرانیان به عربستان. فراهم شدن زمینه صادرات گاز ایران به کویت. اعلام جزئیات انهدام یک گروه تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان. ـ نمایش فیلم ایرانی «فرزند چهارم» در جشنواره سینمایی سیلور اسپرینگز در آمریکا.

سایت "عصر ایران":

 

 علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران  از تعلیق و متوقف شدن سفر عمره خبر داد.

به گزارش "عصر ایران"  به نقل از ایسنا‌، علی جنتی اعلام کرد پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده امروز — دوشنبه 24 فروردین — به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که این افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه بشوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا حج عمره متوقف می‌شود و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به اتفاقی که افتاده، حیثیت عمومی ملت ایران خدشه‌دار شده است‌ و یک خواست عمومی بین ملت شکل گرفته است و باید واکنشی نشان داده شود.

 

روزنامه"ایران":

 

سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور جزئیاتی کامل از انهدام یک گروه تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان تشریح کرد.  به گزارش ایرنا، سردار محمد مارانی گفت: قرارگاه قدس در پی کسب گزارش‌های مردمی مبنی بر تشکیل گروهک انصار الفرقان و قصد عملیات خرابکارانه در 22 بهمن در جنوب استان دستگیری عوامل این گروهک را در دستور کار قرار داد. وی ادامه داد: عملیات پاکسازی محل اختفای اشرار در منطقه «گورکف» آغاز شد که این عملیات در چهارم اسفند 93 منجر به کشف خودرو گروهک به همراه 150 کیلوگرم موادمنفجره و پلاکاردهای گروهک و کتاب‌های فرقه ضاله وهابیت شد.  وی اظهار کرد: در ادامه عملیات یک تیم چهار نفره گروهک یادشده توسط اداره اطلاعات استان مورد ضربه قرار گرفت و در 23 اسفند 93 مقدار 70 کیلوگرم موادمنفجره آماده انفجار از این گروهک تروریستی کشف شد.  

 

روزنامه اطلاعات:

 

با بهره برداری از خط لوله صادرات گاز ایران به عراق، زمینه صادرات گاز به کویت فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، اگرچه مذاکرات اولیه برای صادرات گاز ایران به کویت هنوز نهایی نشده، اما بهره برداری از خط لوله صادرات گاز ایران به عراق می‌تواند، بسترهای فیزیکی لازم برای صادرات گاز به کویت را فراهم کند.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این خصوص می گوید: استعداد صادرات گاز از طریق عراق به کویت وجود دارد و این برنامه با امضای قراردادی عملیاتی می شود.

وی افزود: امکان صادرات گاز به کویت از طریق عراق وجود دارد و در صورت امضای قرارداد، گاز ایران به کویت می رود.
عراقی در خصوص صادرات گاز به عراق اظهار داشت: با تمهیداتی که در سال گذشته اتخاذ شد، صادرات گاز به عراق در پایان اردیبهشت آغاز می‌شود و این آمادگی از طرف ایران وجود دارد.

به گفته وی، صادرات گاز به بصره هم مراحل پایانی امضای قرارداد را طی می کند و برای ساخت خطوط انتقال گاز از اهواز به بصره، یک سال و نیم زمان نیاز است.
معاون وزیر نفت با بیان آنکه پیمانکار این پروژه بصورت سرمایه گذار انتخاب شده است، تاکید کرد: ما معتقدیم قولی که به مردم و کشورهای دیگر می دهیم باید عملی کنیم تا اعتماد به دست آوریم و در مورد بغداد این آمادگی را داریم و اعتماد را جلب کرده ایم.با توجه به کمبود منابع گازی مستقل در کشورهای عرب منطقه و افزایش نیاز آنها به این منبع انرژی، تقاضاهای جدیدی در این کشورها برای واردات گاز از ایران در حال شکل گیری است.
براین اساس، مسوولان وزارت نفت توجه ویژه ای به تامین نیازهای گازی کشورهای منطقه داشته و حتی مذاکراتی را هم انجام داده اند.
عراقی با بیان آنکه با بررسی های انجام شده هم اکنون اولویت نخست صادراتی گاز ایران بنابه دلایل مختلف و قابل قبول، بازارهای موجود در حوزه خلیج فارس است، افزود: بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عمان، کویت، امارات، عربستان، بحرین و عراق از نظر فاصله مکانی به ایران نزدیک است و با احداث حداکثر خط لوله ای به طول 200 کیلومتر می توان به بازار این کشورها دسترسی پیدا کرد و در زمان کمتری گاز را به این مناطق رساند، ضمن اینکه در سالهای اخیر این کشورها به این اعتقاد رسیده اند که منبع پایدار دیگری در زمینه واردات گاز به جز گاز ایران ندارند.

 

روزنامه "اطلاعات بین المللی":

 

فیلم سینمایی ایرانی «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان در دومین جشنواره بین المللی فیلم سیلور اسپرینگز به نمایش در آمد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی؛ این فیلم که سابقه حضور در جشنواره های باتومی (برنده جایزه بهترین بازیگر زن)، پونه، مذهب امروز، بغداد (برنده جایزه اول بخش مسابقه فیلم‌های بلند)، فوروم سینمای نوین کلکته، ملطبه و ریچموند را دارد، در جشنواره فیلم سیلور اسپرینگز به روی پرده رفت.
دومین جشنواره بین‌المللی فیلم سیلور اسپرینگز از ۱۹تا ۲۳فروردین در ایالت فلـوریدا در کشور آمـریکا برگزار شد.

 

خبرگزاری"اسپوتنیک"، 25 فروردین

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала