پوتین اجازه نمی دهد تحریم های جدید نظامی علیه ایران وضع شود

© Sputnik / Michael Klimentyevرئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین
رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لغو تحریم هایی که ولادیمیر پوتین سال 2010 در رابطه با منع فروش سامانه های اس – 300 به ایران وضع کرده بود، نشان می دهد که مسکو منتظر عملکرد آزادتر برای فروش سلاح به ایران در آینده است.

به گفته خبرگزاری ریانووستی، ولادیمیر پوتین می تواند به غرب اجازه ندهد که اقداماتی را برای محدود ساختن واردات اسلحه به ایران اعمال کنند.

مجله فارین پالیسی چاپ امریکا می نویسد: «احتمال دارد که در نسخه نهایی قطعنامه شورای سازمان ملل درباره برنامه هسته ای ایران محدودیت هایی برای واردات اسلحه به ایران ذکر شود. با این حال، با توجه به تلاش روسیه برای فروش سلاح به تهران و برخورداری روسیه از حق وتو در شورای امنیت، پوتین اجازه چنین اقداماتی را به غرب نخواهد داد».

روز دوشنبه دفتر مطبوعاتی کرملین خبر داد که رییس جمهور پوتین فرمانی را امضا کرده و طی آن منع فروش سامانه های موشکی اس 300 به ایران را برداشته است.

خبر برداشتن منع فروش اس 300 به ایران توسط ماری هارف نماینده رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا نیز تفسیر شده است. وی می گوید: «ما فکر میکنیم که روسیه در حال حاضر گام های سازنده ای برنمی دارد». گروه پنج به علاوه یک و ایران قصد دارند توافقنامه برنامه هسته ای را تا روز 30 ژوئن آماده کنند.

از نقطه نظر مولفین مجله فارین پالیسی، برداشتن منع فروش نشان می دهد که مسکو به دنبال آزادی بیشتر در مساله فروش سلاح به ایران در آینده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала