روس اتم با میانمار درباره همکاری های هسته ای مذاکره می کند

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر روس اتم
روس اتم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش «ریانووستی» در ماه مه 2007 میلادی توافقنامه ای بین دولتی برای همکاری در حوزه ایجاد مرکز مطالعات هسته ای در میانمار به امضا رسید.

کیریل کوماروف معاون مدیر عامل شرکت «روس اتم» در گفتگو با روزنامه نگاران اظهار داشت که این شرکت هم اکنون مذاکرات مقدماتی در خصوص احتمال همکاری در حوزه بهره برداری از تکنولوژی پیشروی اتمی با میانمار را پشت سر می گذارد.

کوماروف که در کنفرانس صنایع هسته ای ژاپن حضور داشت، همچنین افزود: «با میانمار مشغول مذاکره هستیم و گام های مشخصی را در راستای تدوین شرایط مناسب برای تعاملات در حوزه بهره برداری از تکنولوژی اتمی پیشرو و همچنین تقویت بخش حقوقی همکاری ها و تربیت کادر متخصص به بحث و بررسی گذاشته ایم. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ریانووستی اظهار داشت: «فعلا رایزنی های مقدماتی انجام می شود، با این حال میانمار هم مثل بسیاری از کشورهای آسیا و اقیانوسیه خواستار توسعه کشور در حوزه انرژی است و برای همین تصمیم گرفته نیروگاه برق اتمی بسازد».

علاوه بر این، وی خاطر نشان ساخت که مذاکرات فعلا در مرحله «مقدماتی» است.

ماه گذشته نیکلای اسپاسکی معاون دیگر شرکت «روس اتم» سفری به میانمار داشت و در خصوص احتمال همکاری ها گفتگوهایی صورت گرفت. به گزارش روزنامه «میانمار تایمز» وزیر اطلاعات کشور میانمار تایید کرده است که قصد دارند با روسیه در بخش انرژی اتمی به صورت صلح آمیز همکاری داشته باشند.

در ماه مه 2007 میلادی نیز در مسکو توافقنامه همکاری ها در حوزه تاسیس مرکز مطالعات هسته ای در میانمار به امضا رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала