چین در صنایع کشاورزی روسیه سرمایه گذاری می کند

© Fotolia / violetkaipaМировая экономика
Мировая экономика - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت «هیفنگ» یکی از رهبران شاخه کشاورزی چین قصد دارد برای تاسیس یک مجموعه چندمنظوره کشاورزی در منطقه پریمور سرمایه گذاری کند.

شرکت چینی می خواهد در خاور دور روسیه برای یک دوره کامل از تولید محصولات، حفظ و نگهداری آنها و فراوری محصولات از جمله در بخش علوفه دامی سرمایه بگذارد. اجرای این پروژه در قلمروی توسعه پیشتاز «میخایلوفسک» برنامه ریزی شده. قلمروی توسعه پیشتاز برای روسیه مفهومی جدید است که شامل ضعیف کردن مالیات و موانع دولتی برای سرمایه گذاران را در بر می گیرد.

در منطقه پریمور شش منطقه به همین صورت تشکیل خواهد شد. ماکسیم شِرِیکین معاون وزیر روسیه در امور توسعه خاور دور با اشاره به این مساله می گوید: «در آینده نزدیک یک کمیته فرعی دولتی تشکیل می شود که در آن درخواست منطقه پریمور برای تشکیل قلمروی توسعه پیشتاز وارد خواهد شد. هم اکنون ما با سرمایه گذاران و استانداری منطقه مشغول بحث روی پارامترهای این طرح هستیم. زیرساخت ها و محل تشکیل آن مورد بحث است. علاوه بر سرمایه گذاران چینی، برخی سرمایه گذاران دیگر روس هم به این طرح توجه نشان داده اند».

تزین وِیدون رییس شرکت چینی هِنفِنگ قرار است تجهیزات نوین برای بخش کشاورزی بیاورد. برای ما این مساله بسیار اهمیت دارد. ماکسیم شریکین می گوید: «شرکای چینی ما خاطر نشان کرده اند که این تجهیزات از نظر مسایل زیست محیطی کاملا پاک و مطمئن هستند و محصولات آنها برای استفاده مطمئن هستند. اجرای تعهدات سرمایه گذاران چینی توسط ارگان های حفظ محیط زیست روسیه کنترل خواهد شد. روشن است که شرکت های تولید کننده محصولات کشاورزی در روسیه اولین بار نیست که از مواد شیمیایی خطرناک استفاده می کنند».

قرار است که سه منطقه اصلی کشاورزی پریمور هم در ساختار قلمروی توسعه پیشتاز قرار بگیرند. مساحت کل این منطقه 4 هزار هکتار است و حجم سرمایه گذاری در حدود یک میلیارد دلار برآورد می شود. ایجاد زیرساخت های لازم را دولت به عهده گرفته است. علاوه بر این، برای تعیین این منطقه، قوه قضاییه روسیه ترجیحاتی را به صورت پایین آوردن مالیات بر درآمد و ملک بررسی می کند. برای کارفرما هزینه های بیمه کارگران نیز تا 7،6 درصد از مبلغ کل دستمزد کاهش می یابد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала