گزارش و تحلیل

کشف شگفت انگیز جامعه شناسان غربی : مردم کریمه از زندگی در روسیه خوشحالند

© Sputnik / Evgeny Biyatovکشف شگفت انگیز جامعه شناسان غربی : مردم کریمه از زندگی در روسیه خوشحالند
کشف شگفت انگیز جامعه شناسان غربی : مردم کریمه از زندگی در روسیه خوشحالند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در کریمه آنقدرکه رسانه های غربی به تصویر می کشد ، بدنیست

خبرنگار کنت راپوزا ، در صفحه های فوربس آمریکایی آشکارا می نویسد ، در کریمه آنقدرکه رسانه های غربی به تصویر می کشد ، بدنیست. وی در مقاله خود نتایج تحقیقات پژوهشکده ی آمریکایی گلاپ و آلمانی GFK  را آورد. کارشناسان تقریبا یک سال است که همه پرسی را انجام داده و نتایج را بررسی کرده اند و فعلا به نتایج ضد و نقیضی رسیده اند: مردم کریمه واقعا می خواهند در روسیه زندگی کنند. در هر صورت ، 93 درصد از ساکنین شبه جزیره چنین موضعی دارند. و تقریبا 80 درصد خاطر نشان می کنند که اوضاع مالی آنها بهتر شده و یا به روال سابق باقیست.

راپوزا از این مسائل نتیجه گیری می کند: هر قدر هم  که کیف ، بروکسل و واشنگتن سعی کردند نشان ندهند ، رفراندوم قانونی بود. و دیر یا زود غرب مجبور می شود که این نتایج را به رسمیت بشناسد.

ضمنا فعلا زود است که بگوییم جنس اطلاعاتی تغییر کرده است. همراه با مقاله ی راپوزا داستان های ترسناکی وجود دارند در خصوص اینکه در کریمه همه چیز وحشتناک است و مردم یک سال است که عملا زیر تیربار گلوله زندگی می کنند. در چنین اثری نفرت از روسیه در هر سطر دیده می شود ،  در حالی که هیچ گونه حقیقت و یا گواهی برای آن نیست.

چرا چنین مطبوعات محترمی چون فربس این مقاله ی تحریک آمیز را چاپ کرده است که در آن تسلیحات اتومات روسی و قربانیان کریمه ای بدبخت دیده نمی شوند؟ ممکن است در رسانه های غربی تنها توده ای منتقدی از مقالات یکنواخت انباشته شده است ، بنابراین دیدگاه غیر معمولی به مشکل غلو شده توسط همگان ، پاسخی پرجنب و خروش خواهد داشت. ضمنا بدیهی است که خوانندگان سایت مقاله را درک کرده اند. ده ها هزار بازدیدکننده  ،صدها نظر ، تقریبا هیچ کس با نویسنده بحث نمی کند برعکس از او تشکر کرده و با حقایق جدیدی آنرا تکمیل می کنند. به طور مثال یاد آوری می کنند که مرکز تکنولوژی بشری آمریکایی در سال گذشته با مردم کریمه گفتگو کرده و خواسته یا ناخواسته اعلام نمود که 93 درصد از ساکنین به پوتین اطمینان دارند و می خواهند در روسیه زندگی کنند.

اما ممکن است که همراه با برخی اختلافات در فضای اطلاعاتی ، آمریکایی ها واقع بینانه عمل می کنند: می خواهند فضا را برای مانور دادن مهیا کنند. اگر اکنون این یک صدا در دریای اطلاعات غلط غرق می شود در صورتی که بخواهند ارتباط برقرار کنند و تحریم ها را لغو نمایند این تحقیقات را می توانند بیرون بکشند ، تمام این داستان ها در دستان خبرنگاران است و افراد جدی خودشان همه چیز را می دانند. حتی اگر این طور هم باشد مسئله ی اصلی این است که در نهایت راهی برای خود می یابند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала