تلاش غرب در مذاکرات لوزان برای فرسوده کردن مذاکره کنندگان ایرانی

© REUTERS / Brendan Smialowski/Poolتلاش غرب در مذاکرات لوزان برای فرسوده کردن مذاکره کنندگان ایرانی
تلاش غرب در مذاکرات لوزان برای فرسوده کردن مذاکره کنندگان ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با دمیتری کیسیلیوف مدیر کل خبرگزاری بین المللی "روسیه امروز" بعضی جزئیات مذاکرات به پایان رسیده میان ایران و 1+5 را در شهر لوزان سوئیس بازگو کرد.

سرگی لاوروف در پاسخ به سئوالی در باره علت معطلی در مذاکرات لوزان گفت: "بر کسی پوشیده نیست که شرکای غربی و آمریکایی مان در تلاش بودند تا بعضی نکات حل نشده ای به توافق عمده در لوزان اضافه شود. اما ایرانی ها در پاسخ گفتند که در مقابل آن باید مسائل مربوط به چگونگی برداشتن تحریم ها به طور مشخص حل شده و تضمیناتی در این زمینه ارائه شود تا جای فریب در این مورد باقی نماند. آلبته، شرکای غربی برای این کار آمادگی نداشتند و به مدت چند روز دیگر به تلاش های خود برای فرسوده کردن طرف ایرانی و خبرنگاران ادامه دادند که این تلاش ها در راستای قطعی کردن نکات مورد علاقه آنها و طفره روی از قطعی کردن نکات مورد علاقه ایران بود".
وزیر خارجه روسیه افزود: "و اما آنچه که مرتبط با موضوعات کلیدی بود، باید کفت که این مسائل از جمله حذف همکاری های هسته ای روسیه و ایران از چارچوب های روند 1+5، در مرحله اول مذاکرات حل شده و در مراحل بعدی مورد بحث قرار نگرفته بود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала