لاوروف: روسیه قراردادهای بسیار سودمندی با ایران امضا کرد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر Russian Foreign Minister Sergei Lavrov (right) and Iranian Foreign Minister Mohammad Javad Zarif
Russian Foreign Minister Sergei Lavrov (right) and Iranian Foreign Minister Mohammad Javad Zarif - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در سال 2014 میلادی تعدادی از قراردادهای بسیار سودمند را با ایران امضا کرده است که برای هر دو طرف فایده به بار خواهند آورد.

لاوروف در گفتگو با دمیتری کیسلیوف مدیر کل خبرگزاری بین المللی "روسیه امروز" تاکید کرد: "روسیه و ایران از نظر منافع اقتصادی شان در سال های اخیر به همکاری خوبی دست یافته و پایه و اساس مطمئنی برای این همکاری ایجاد نمودند".

وی گفت: "از جمله در سال گذشته مجموعه از اسناد دوجانبه ای به امضا رسیده که همکاری های دو کشور در عرصه کاربرد صلح آمیز انرژی هسته ای و احداث تعدادی از راکتورهای هسته ای در ایران چه در بوشهر و چه در میدان های جدیدی را به سطح عالیتری ارتقا داده و بر اساس دراز مدت و متقابلا سودمند قرار می دهند".

وزیر خارجه روسیه گفت: "این همکاری مسلما برای هر دو کشور سودمند خواهد بود زیرا که ایران بر اثر این همکاری و صرف نظر از تحولاتی که ممکن است با منابع نفت و گاز آن صورت گیرد، مقدار تضمین شده نیروی برق را در اختیار خود می گیرد و در مقابل آن روسیه از قراردادهای خوبی برخوردار می شود".

لاوروف با اشاره به اهمیت رفع تحریم های برقرار شده علیه ایران افزود: "در صورت رفع این تحریم ها ایران خواهد توانست پول مورد نظر را به روس اتم روسیه بپردازد و این پرداخت ها به نوبه خود درآمدهای چندین میلیاردی را برای بودجه ما تامین خواهد کرد".  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала