لاوروف: روسیه هیچ ضرب الاجل زمانی را برای حل مساله سوریه مطرح نمی کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه هیچ ضرب الاجل زمانی را برای حل مساله سوریه مطرح نمی کند
لاوروف: روسیه هیچ ضرب الاجل زمانی را برای حل مساله سوریه مطرح نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو هیچ ضرب الاجل زمانی را برای اجرای اعلامیه ژنو در مورد حل بحران سوریه و عادی کردن اوضاع در این کشور مطرح نمی کند.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تلفات و خون های زیادی که تا کنون در سوریه ریخته شده، خاطر نشان کرد: "ما شاهد تعدادی از اقدامات زودرس و اشتباهی در زمینه استارت زدن این روند بودیم و به این دلیل ضرب الاجل زمانی را به هیچ نحوه ای در این زمینه مطرح نمی کنیم".
وی گفت: "ما باید تلاش های خود را در این جهت ادامه دهیم اما این تلاش ها باید نه با تکیه به این موضوع که کسی این و یا آن گروه مخالفان را به عنوان نیروی عمده حل و فصل انتخاب کرده، بلکه با تکیه به واقعیت و در راستای اجرای توافقات حاصل شده در ماه ژوئن سال 2012 باشد تا گفتگوی ملی سوریه آغاز و با مشارکت همه گروه ها و نیروهای سیاسی این کشور انجام شود".
یادآور می شود درگیری در سوریه میان دولت و اپوزیسیون این کشور از ماه مارس سال 2011 میلادی تا به حال ادامه دارد. طی این مدت طبق اطلاعات سازمان ملل متحد بیش از 190 هزار نفر کشته و تعداد آوارگان نیز حدود 5 میلیون نفر تخمین زده می شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала