گزارش و تحلیل

شهرت کریمه در روسیه و خارج به آرتک ، شراب و هوای شفابخش است

© Sputnik / Mikhail Mokrushinشهرت کریمه در روسیه و خارج به آرتک ، شراب و هوای شفابخش است
شهرت کریمه در روسیه و خارج  به آرتک ، شراب و هوای شفابخش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شبه جزیره ی کریمه عملا هر چیزی را که برای یک مسافر سخت گیر لازم است می توان یافت.

در شبه جزیره ی کریمه عملا هر چیزی را که برای یک مسافر سخت گیر لازم است می توان یافت.  کوه ها و دشتها ، جنگل ها و سواحل شنی.  چندین قرن است  که شکوه گردشگری کریمه بر سر زبان هاست ، نمایندگانی از امپراتوری رومانوف ها برای درمان به اینجا می آمدند. اکنون هوای درمانی و روش های منحصر به فرد درمان با گل در دسترس همه است. لیودمیلا بابی،  عضو انجمن اجتماعی وزارت گردشگری و توریسم جمهوری کریمه از نکات بارز شبه جزیره می گوید:

اگر ما از شرق کریمه به سمت غرب برویم از نواحی کراسنودار رد می شویم  و ما فورا از کرچی ، معدن های سنگ آجیموشکایسکی ، تپه های عظیم سکاها و قرون وسطایی حرف می زنیم. ما به کشور طبیعت و ادبیات وارد می شویم برای آنکه این هم قره داغ با مسیرهای زیست محیطی و هم تخته سنگ های زیباست. در اینجا موزه ی والوشینا در کوکتبل ، موزه خواهران تسوتایوا در فئودوسی قرار دارد. ضمن رسیدن به منطقه یالتا — آلوشتی ، آرتک (مرکز بین المللی کودکان) ، قلعه ی آشیانه ی پرستو و کوه آیو داغ را می بینید.

بسیاری از برندهای کریمه شهرت کنونی خود را در زمان شوروی بدست آورده اند. در سال 1925 اردوگاه بین المللی کودکان ارتک ساخته شد. از آن زمان این اردوگاه صدها هزار کودک از اقصا نقاط جهان را پذیرا بوده است.

برنامه ای برای بزرگسالان هم بود. در خرسونیس از زمان های قدیم شراب تهیه می کردند. ظهور این صنعت از زمان امپراتوری روسیه و اتحاد جماهیر شوروی بود. بسیاری از کارخانه های مشهور چون " نووی سوت " (جهان جدید) و " ماساندرا"  اواخر قرن نوزده افتتاح شدند و با موفقیت در زمان اتحاد جماهیر شوروی کار می کردند. اما پس از سال های نود تولید آن حتی بیشتر از زمان ممنوعیت به شدت کاهش یافت. و اکنون مهم است که چیزهای ساخته شده را از بین نبریم ، برندهای مشهور باید بازگردانده شده و حمایت شوند. ایوان مزیوخو ، رئیس دانشکده ی منطقه ای ارتباطات سیاسی کریمه با اطمینان می گوید:

همه ی پروژه های بزرگ شوروی: باغ های انگور، ارتک،  مجموعه های تفریحی —درمانی ، باید بازسازی شوند. نه تنها برای آنکه آنها برای زندگی کریمه حیاتی و لازمند و ممکن است تاثیر اقتصادی برای کل دولت داشته باشند ، بلکه به این خاطر که نباید سهم عمده ی منابع مالی را برای فن آوری های تبلیغاتی به منظور معروف شدن تاسیسات هدر داد ، برای آنکه در عصر گذشته به خوبی برایشان تبلیغات شده است.

بازسازی میراث شوروی با هزینه ی روبل های روسی خواهد بود. بهار دوم کریمه در روسیه اتفاق می افتد. و اگر سال گذشته زمانی برای استراحت نبود و جریان توریستی به شدت افت داشت اکنون علاقه و توجه به شبه جزیره بیشتر می شود. بسیاری از روس ها امسال سواحل دریای کریمه را به سفرهای خارجی ترجیح داده اند. خارجی ها به اینجا می آیند و در کل برای آنکه متقاعد شوند که در کریمه همه چیز آرام است و ساکنین آن از تصمیم خود برای بازگشت به روسیه راضیند. لیودمیلا بابی معتقد است  میهن پرستی ، کارت مشخصات جدید شبه جزیره شده است:

کریمه جایی است که روس ها می خواهند بیایند برای آنکه یک بار دیگر کریمه و روسیه را در مفهوم میهن پرستی برای خود بگشایند ، میهن پرستی که در مردم کریمه وجود دارد و احساس دقیق خوشبختی زمانی ظاهر شد که ما به میهن بازگشتیم. بودن در کریمه و صحبت با مردمش ، امتیاز دیگریست که موج میهن پرستی را بالا می برد. تاریخ کریمه با تاریخ روسیه ارتباطی ناگسستنی دارد.

در واقع کریمه به طور تاریخی با خون روسیه در ارتباط است. در بنای یادبود ، دفاع قهرمانی شبه جزیره و پیروزی بر اشغالگران نازی ، کلیسای کوچک گئورگی مقدس را ساختند که به شکل گلوله است. اکنون کریمه و روسیه نه تنها گذشته ای مشترک دارند بلکه آینده ای مشترک هم دارند ، و دوست داریم بگوییم که این آینده با صلح و خوشبختی همراه خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала