گزارش و تحلیل

ازدواج با تروریست ها – پیشنهاد دولت اسلامی برای ازدواج و جهاد

© AP Photo / Fileداعش در عراق
داعش در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تروریست های "دولت اسلامی"، به بانوان اروپایی، پیشنهاد ازدواج و جهاد می دهند

بانوان نیز به آنها جواب مثبت داده اند. مجریان قانون در آلمان، با نگرانی اعلام می کنند که "دولت اسلامی" اثر تبلیغات خود را بطور فزاینده ای به سوی زنان هدایت کرده است. اکنون  بیش از 70 زن آلمانی برای پیوستن به پیکارجویان، به سوریه و عراق رفته اند. به غیر از آلمانی ها دیگر بانوان اروپایی نیز برای دستیابی به سعادت "افراط گرایانه" به نقاط داغ عزیمت کرده تا مرد "گرم مزاج" خود را بیایند.

تقریبا 40 درصد از زنان آلمانی، کمتر از 25 سال داشته که در میان آنها 9 نفر،  زیر سن قانونی هستند. در اینجا حساب از دست بریتانیا نیز خارج شده و نمی داند تا کنون چند دانش آموز دختر به شورشیان دولت اسلامی پیوسته اند و یا در تلاش به پیوستن هستند، آخر آنها را هر از چند گاهی، در مرزهای مختلف، شناسایی و دستگیر می کنند. آخرین بار  پلیس ترکیه پنج دختران را در مرز با سوریه دستگیر کرد.

چه چیزی باعث می شود تا دختران اروپایی به مردان تندروی اسلامی جذب شوند؟ آیا خواسته قلبی آنها بر عقلشان غلبه می کند؟

روانشناسان می گویند که در حال حاضر وجود مردان قوی و واقعی در اتحادیه اروپا با کمبود مواجه شده است، و از طرف دیگر بانوان نیز فراموش کرده اند که این مردان چه شکل و قواره ای دارند. لذا به نظر آنان اکنون یک تروریست بی رحم مسلسل به دست، همان مرد قوی و دلخواه آنها است. ضمنا آنان با سطح تحصیلات پائین، ماجراجو، ساده لوح و بسیار زودباور هستند.

کارشناسان فرهنگی می گویند که دختران در امر تربیتی و ارزش های اخلاقی با مشکل مواجه هستند و نمی توانند پسرهای خوب را از بد تشخیص دهند. خداشناسان نیز اشاره می کنند که علاقه برخی از این دختران به اسلام بگونه ای است که تفاوت بین دین صلح طلب و رادیکالیسم را تشخیص نمی دهند. همچنین جامعه شناسان می گویند که بودن همسر سوم و یا پنجم جهادی ها برای محیطی که این دختران در آن پرورش یافته اند، امر ناهنجاری نیست.

در همین حال، همسران تروریست ها در شبکه های اجتماعی، خوشبختی و زندگی جدید عاشقانه خود را در وبلاگ ها توصیف می کنند. چنین "تبلیغاتی"، باعث می شود تا دختران بیشتری که تنها و در جستجوی عشق خود هستند، به آنها جذب شوند. ژیل دِ کِرشوف، هماهنگ کننده امور مقابله با تروریسم در اتحادیه اروپا می گوید که اکنون تیمی از کارشناسان اتحادیه اروپا، با تبلیغات اینترنتیِ "دولت اسلامی" و "القاعده" ، در حال مبارزه هستند. او گفت که کارشناسان با بهره گیری از شبکه جهانی، با گفتمان شبه نظامیان در اینترنت، مقابله می کنند. آنها در این زمینه حتی به "پیشرفت های چشمگیری" نیز رسیده اند. بله، در اتحادیه اروپا پیشرفت وجود دارد اما نتیجه ای کسب نشده است. آنها با لیبرالیسم، مدارا و دموکراسی کاری کردند که اکنون باید حاصل تلخ آن را برداشت و درو کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала