گزارش و تحلیل

غذا های خوشمزه روسیه

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر غذا های خوشمزه روسیه
غذا های  خوشمزه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رشد سریع صادرات مواد خام کشاورزی و محصولات غذایی روسی به چین به راستای جدید تجارت دو جانبه تبدیل می شود. ساکنان استان های مرزی شمالی چین که اولین کسانی بودند که مزه غذا های محصول روسیه را چشیدند آنها را در مقایسه با مواد خوراکی کشور خود لذیذتر و مفید برای سلامتی دانستند.

تقاضا عرضه را بوجود می آورد. 21- 22 آوریل در پکن همایش بازرگانان دو کشور برگزار می شود و تجار کوچک و متوسط روس به همتایان چینی خود لیست بیش از بیست قلمی از غذاهای زیستی را معرفی خواهند کرد.

روسیه در حال حاضر به چین آرد، حبوبات، روغن آفتابگردان، شیر خشک، محصولات قنادی، مشروبات الکلی، ماهی و محصولات شیلاتی صادر می کند. ولی در 2014 بخاطر افزایش مصرف در روسیه صادرات محصولات شیلاتی به چین 5 درصد کاهش یافت، در عین حال ماهی و محصولات صادر شده از روسیه مثل سابق تقریبا نیمی از بازار چین را اشغال کردند.

عسل قلم مهم صادرات روسیه به چین شده است. در سال جاری تنها از جمهوری باشقیرستان روسیه 6 هزار تن عسل به چین تحویل خواهد شد. این عسل در سراسر جهان شهرت دارد و زنبورعسل های وحشی آنرا تولید می کنند. در زمان جنگ کبیر میهنی این عسل را برای ضد عفونی کردن به زخم می گذاشتند. عسل روسی فقط چندی پیش در چین ظاهر شده و هنوز به شهرت و محبوبیتی که در اروپای غربی دارد نرسیده. با وجود این چند تن از تاجران ناشایست چینی سعی کردند عسل کیفیت پایین خود را بعنوان محصول سالم زیست محیطی بفروشند. در همایش پکن زنبورداران منطقه آلتایی و قفقاز شمالی فراورده های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

واحد های کشاورزی استان وولوگدا واقع در شمال غربی روسیه هم می توانند مواد خوراکی زیستی خود را عرضه کنند. به گفته اولگ کووشینیکف استاندار وولوگدا کارشناسان چینی هم اینک کره و شیرعسلی ما را خوردند و برای آنها ازرش بالایی قائل شدند. کووشنینیکف می خواهد در راس هیات استان خود در همایش بازرگانان روسیه و چین در پکن در سال جاری قرار گیرد. استاندار وولوگدا چنین گفت:

ما در باره تحویل شیر خشک و کره و شیر عسلی با چین مذاکره می کنیم. این فراورده ها از خصوصیات طعمی و زیستی خوب برخوردار ند و این امر ضامن آن است که آنها شایسته اعطای مارک "محصول حقیقی وولوگدا" باشند. ما پارسال در مراسم نمایش توان اقتصادی استان ما در سفارت چین در مسکو حضور داشته و در آنجا علاقمندی شرکای چینی به فراورده های ما را دیدیم. امیدواریم که در همایش پکن توافقات مقدماتی حاصل شده در آن دیدار جامه عمل بخود بپوشند.

غذا های با کیفیت — پایه سیستم تغذیه سالم بوده که از طرفداران هر چه بیشتر در سراسر جهان برخوردار می شود. کشور چین که بسرعت پولدار می شود از این قاعده مستثنی نیست. سازمان دهندگان همایش بازرگانان پکن در2015 می گویند که محصولاتی که تولید کنندگان روسی به پکن خواهند آورد با تصورات انسان معاصر در باره تغذیه سالم مطابقت کامل دارد. یادآور می شود که همایش بازرگانان کوچک و متوسط روسیه و چین 21-22 آوریل سال جاری در پایتخت جمهوری خلق چین برگزار خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала