ایران: صادرات 70 هزار تن تخم‌مرغ و ادامه آن در سال 1394

© Flickr / thegarethwiscombeایران: صادرات 70 هزار تن تخم‌مرغ و ادامه آن در سال 1394
ایران: صادرات 70 هزار تن تخم‌مرغ و ادامه آن در سال 1394 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار ایران از صادرات 70 هزار تن تخم مرغ در سال 1393 خبر داد و گفت: برای فروردین 1394 نیز مجوز صادرات تخم‌مرغ صادر شده است.

رضا ترکشاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طی نیمه دوم امسال حدود 48 هزار تن تخم مرغ به کشورهای افغانستان، بحرین،‌ عراق، ارمنستان و تاجیکستان صادر شده است.

وی قیمت های تخم مرغ صادراتی را 3800 تا بیش از 4000 تومان در هر کیلوگرم عنوان کرد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار اظهار کرد: با توجه به اینکه برای ایام نوروز و در نیمه اول فروردین ماه با کاهش تقاضای تخم مرغ در بازار مواجه می شویم مجوز صادرات تخم مرغ در فروردین نیز صادر شده است. همچنین با توجه به احتمال کند شدن روند صادرات و انباشتگی تخم مرغ برای کسانی که امکان انبارداری ندارند سردخانه اجاره کرده ایم تا تخم مرغ های مازاد بر مصرف را انبار کنیم.

ترکاشوند گفت: هر ماه بیش از 80 هزار تن تخم مرغ تولید می شود که حدود 7000 تن آن به مصرف داخلی می رسد و حدود 10 هزار تن مازاد بر مصرف داخلی داریم که باید صادر شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار اظهار کرد: هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار داخلی نیز 3500 تومان و هر شانه آن با توجه به در نظر گرفتن وزن دو کیلوگرم 7000 تومان در مرغداری است که در بازار مصرف شانه‌ای 8500 تا 9000 تومان فروخته می شود.

به گفته وی امسال 920 هزار تن تخم مرغ تولید شده است که برای جلوگیری از انباشت تخم مرغ باید ذخیره سازی انجام شود و اگر بازار داخلی کشش نداشت و صادرات نیز با وقفه انجام شد تخم مرغ تولید شده در انبارها ذخیره شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала