سازمان سیا: ائتلاف ضد تروریسم موفق شد پیشروی داعش را متوقف کند

© AFP 2023 / Ahmed Al-Rubayeائتلاف ضد داعش
ائتلاف ضد داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان برنان رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با اشاره به موفقیت های ائتلاف ضد تروریسم در مقابله با گروه تروریستی "دولت اسلامی" موسوم به داعش در عراق و سوریه اظهار داشت ائتلاف موفق شده است "به تحولات مثبت در جنگ با این گروه تروریستی دست یابد".

برنان در گفتگو با شبکه تلویزیونی Fox News با اعلام این مطلب تصریح کرد: "مواضع داعش در عراق و سوریه تضعیف و پیشروی این گروه متوقف شده است".

رییس سازمان سیا بر نقش ارتش عراق در عملیات جنگی علیه داعش تاکید کرد ولی در پاسخ به سئوالی در باره نقش ایران در این زمینه گفت: "هرچند ایران و آمریکا هر دو گروه پیکارجوی دولت اسلامی را دشمن خود می دانند، آمریکا در حال حاضر ایران را متحد خود در داخل عراق و سوریه نمی داند".

یادآور می شود آمریکا از 8 ماه اوت سال 2014 میلادی به اراضی تحت کنترل داعش در عراق ضرباتی وارد کرده و از 23 ماه سپتامبر حملات هوایی به مواضع این گروه تروریستی در سوریه را نیز با کمک تعدادی از شرکای غربی وعربی خود از جمله بحرین، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و اردن آغاز کرده است. در حال حاضر بیش از 60 کشور عضو ائتلاف ضد داعش هستند که 12 کشور از آنها در عملیات جنگی علیه این گروه تروریستی در عراق و سوریه شرکت می کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала