حملات اپوزیسیون مسلح سوریه علیه غیر نظامیان

© Photo / Human Rights Watchسازمان مدافع حقوق بشر
سازمان مدافع حقوق بشر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان مدافع حقوق بشر "هیومان رایتس وچ" (HRW ) در گزارش جدید خود مدعی می کند گروه های مسلح از مخالفان سوریه با استفاده از خمپاره اندازها و موشک ها، محلات غیر نظامی تحت کنترل دولت این کشور را گلوله باران می کنند.

بر اساس این گزارش، گروه های مسلح سوری که مخالف دولت هستند، حملات موشکی و توپخانه ای را به دمشق و مناطق حومه این شهر انجام می دهند که در نتیجه آن صدها نفر از افراد بی گناه کشته یا زخمی شده و بسیاری از زیر ساخت های غیر نظامی این مناطق ویران شده اند.

این گزارش 79 صفحه ای که با عنوان "حملات نامنظم اپوزیسیون سوریه" منتشر شده، از گلوله باران ها و موشک باران های مناطق پر جمعیت تحت کنترل دولت در دوره ای از ماه ژانویه سال 2012 تا ماه آوریل سال 2014 میلادی حکایت دارد. این اطلاعات با تکیه بر گواهی شاهدان عینی، ویدئویی ها و تحقیقات انجام شده در محل حملات به دست آمده است.

بشار اسد - بحران سوریه - اسپوتنیک ایران
مخالفت ریاض و لندن با شرکت بشار اسد در حل بحران سوریه

بر اساس این گزارش، گروه های مسلح علاوه بر حملات موشکی و توپخانه ای، به حملات با استفاده از دستگاه های مختلف انفجاری نیز دست می زنند. مثلا در این دوره 17 انفجار خودروهای بمب گذاری شده و بمب های دست ساز در مناطق حومه دمشق، یک انفجار در مرکز دمشق و 7 انفجار در شهر حمص و حومه آن رخ داده است. این مناطق عمدتا پرجمعیت هستند و اقلیت های مذهبی از جمله مسیحیان، دروزی ها، شیعیان و علویان در آنها زندگی می کنند.

مولفان این گزارش معتقد هستند هدف از انجام این حملات احتمالا گسترش ترور به ساکنان غیر نظامی و ایجاد ترس و رعب در میان آنها است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала