ظرفیت پذیرش و اعزام فرودگاه مهرآباد دو میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافت

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoظرفیت پذیرش و اعزام فرودگاه مهرآباد دو میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافت
ظرفیت پذیرش و اعزام فرودگاه مهرآباد دو میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: با آغاز سفرهای نوروزی و با بهره برداری از ترمینال یک، ظرفیت پذیرش و اعزام مسافران از فرودگاه مهرآباد سالانه دو میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی رستمی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه مهرآباد، افزود: از ترمینال شماره یک این فرودگاه به مساحت 22 هزار مترمربع پیش از این به عنوان ترمینال خروجی سفرهای حج استفاده می شد اما با بازسازی آن هم اکنون پروازهای کیش ایر و زاگرس ایر به این ترمینال منتقل شده است.

وی با اشاره به هزینه های بازسازی این ترمینال، اظهار داشت: این ترمینال به دو قسمت ترانزیت و سالن عمومی تقسیم شد و در مدت 40 روز با اعتباری بیش از 25 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: پس از تکمیل ترمینال 30 درصد از حجم پذیرش و اعزام مسافران فرودگاه مهرآباد به این ترمینال منتقل می شود، 30 درصد دیگر از طریق ترمینال شماره دو و 40 درصد دیگر از طریق ترمینال های چهار و 6 انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد، ادامه داد: پیش از این ظرفیت پذیرش و اعزام مسافران در فرودگاه مهرآباد سالانه 14 میلیون نفر بود اما با بهره برداری از ترمینال شماره یک هم اکنون ظرفیت و پذیرش مسافر در آن به 16 میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافته است.

رستمی در پایان اظهار داشت: فرودگاه مهرآباد با مساحت ترمینالی حدود 65 هزار مترمربع در شهر تهران با انجام روزانه بیش از 300 پرواز نقش مهمی در حمل و نقل هوایی ایران ایفا می کند. این فرودگاه یکی از سه فرودگاه مهم کشور است که می تواند علاوه بر تامین هزینه های جاری خود سوددهی نیز داشته باشد.

یادآور می شود، وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از معاونین و مدیران این وزارتخانه با حضور در ترمینال شماره یک از روند بازسازی این ترمینال و نحوه پذیرش و اعزام مسافران دو شرکت هوایی زاگرس ایر و کیش ایر بازدید کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала