Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

روسیه برای اولین سالگرد الحاق کریمه مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند

اشتراک
شانزدهم ماه مارس ، سالگرد رفراندوم را در کریمه جشن می گیرند

شانزدهم ماه مارس ، سالگرد رفراندوم را در کریمه جشن می گیرند ، رفراندومی که نتیجه ی آن پیوستن این جمهوری به روسیه بود. رسانه ها هم در روسیه و هم در غرب ، فیلم مستندی را نشان دادند که در آن رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین شرح می دهد، چطور حوادث " بهار کریمه " در سال 2014 را تحت کنترل خود داشته است. این بیانیه ی رئیس جمهور در اوج عملی شدن توافق مینسک بود ، توافقی که مسکو بر اساس ادعایش به آن علاقه مند بوده است.

 

© Sputnik / Yevgeniy Biyatovپوتین در خصوص پیوستن کریمه بلافاصله پس از اتمام عملیات مربوط به نجات ویکتور یانکویچ می گوید. در ساعت هفت صبح بیست و سوم فوریه رئیس جمهور بدون ذکر نام چهار همکارش گفت " شرایط در اوکراین دگرگون شده است و ما باید کار را برای بازگشت کریمه به روسیه شروع کنیم . " پس از این موضوع به دولت دستور داده شد که در بین مردم کریمه همه پرسی اجتماعی سری را انجام دهند. مشخص گردید که متقاضیان پیوستن به روسیه 75 درصد هستند.
روسیه برای اولین سالگرد الحاق کریمه مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند - اسپوتنیک ایران
1/8
پوتین در خصوص پیوستن کریمه بلافاصله پس از اتمام عملیات مربوط به نجات ویکتور یانکویچ می گوید. در ساعت هفت صبح بیست و سوم فوریه رئیس جمهور بدون ذکر نام چهار همکارش گفت " شرایط در اوکراین دگرگون شده است و ما باید کار را برای بازگشت کریمه به روسیه شروع کنیم . " پس از این موضوع به دولت دستور داده شد که در بین مردم کریمه همه پرسی اجتماعی سری را انجام دهند. مشخص گردید که متقاضیان پیوستن به روسیه 75 درصد هستند.
© Sputnik / Yevgeniy Biyatovدر کرملین معتقدند که ناسیونالیست های اوکراینی تهدید جدی برای امنیت ساکنین کریمه که روس زبان هستند محسوب می شوند. بنابراین روسیه مجبور شد پیش قدم شود. پوتین دستور افزایش نگهبانان تاسیسات نظامی روسی در کریمه را صادر کرد و نیروهای ویژه ی سازمان اصلی اطلاعات و سربازان را به آنجا فرستاد. این نیروها ، ساختمان پارلمان کریمه را در تاریخ 27 فوریه اشغال کردند. آنها همچنین برنامه ی بلوکه و خلع سلاح تقریبا 20 هزار نظامی اوکراینی را به خوبی اجرا کردند تا آنها برای ساکنین آزاد با حق رای در رفراندوم 16 مارس مزاحمت ایجاد نکنند. بدین ترتیب همانطورکه پوتین تاکید کرد روسیه حتی توافق بین المللی مربوط به سهمیه حضور 20 هزار نظامی در پایگاه کریمه را زیر پا نگذاشته است.
روسیه برای اولین سالگرد الحاق کریمه مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند - اسپوتنیک ایران
2/8
در کرملین معتقدند که ناسیونالیست های اوکراینی تهدید جدی برای امنیت ساکنین کریمه که روس زبان هستند محسوب می شوند. بنابراین روسیه مجبور شد پیش قدم شود. پوتین دستور افزایش نگهبانان تاسیسات نظامی روسی در کریمه را صادر کرد و نیروهای ویژه ی سازمان اصلی اطلاعات و سربازان را به آنجا فرستاد. این نیروها ، ساختمان پارلمان کریمه را در تاریخ 27 فوریه اشغال کردند. آنها همچنین برنامه ی بلوکه و خلع سلاح تقریبا 20 هزار نظامی اوکراینی را به خوبی اجرا کردند تا آنها برای ساکنین آزاد با حق رای در رفراندوم 16 مارس مزاحمت ایجاد نکنند. بدین ترتیب همانطورکه پوتین تاکید کرد روسیه حتی توافق بین المللی مربوط به سهمیه حضور 20 هزار نظامی در پایگاه کریمه را زیر پا نگذاشته است.
© AFP 2023 / Max Vetrovبرای آنکه از مداخله ی ناتو جلوگیری شود ، پوتین دستور داد مجموعه ی موشکی ساحلی " باستیون " در کریمه مستقر گردد. شبه جزیره هم در خشکی و هم از جانب دریا به دژی تبدیل شد. برخی از ژنرال ها از پوتین خواستند که مسئله ی مربوط به استفاده از تمامی انواع تسلیحات ( شامل تسلیحات هسته ای) را بررسی نماید. اما رئیس جمهور روسیه به گفته ی خود فهماند که قرن جنگ سرد تمام شده است و بحران موشکی کوبا یی جدید برای کسی لازم نیست. او به شرکای غربی خود هشدار داد که روسیه آماده است از کریمه دفاع کند برای آنکه " دلیلی برای مبارزه وجود دارد" .
روسیه برای اولین سالگرد الحاق کریمه مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند - اسپوتنیک ایران
3/8
برای آنکه از مداخله ی ناتو جلوگیری شود ، پوتین دستور داد مجموعه ی موشکی ساحلی " باستیون " در کریمه مستقر گردد. شبه جزیره هم در خشکی و هم از جانب دریا به دژی تبدیل شد. برخی از ژنرال ها از پوتین خواستند که مسئله ی مربوط به استفاده از تمامی انواع تسلیحات ( شامل تسلیحات هسته ای) را بررسی نماید. اما رئیس جمهور روسیه به گفته ی خود فهماند که قرن جنگ سرد تمام شده است و بحران موشکی کوبا یی جدید برای کسی لازم نیست. او به شرکای غربی خود هشدار داد که روسیه آماده است از کریمه دفاع کند برای آنکه " دلیلی برای مبارزه وجود دارد" .
© Sputnik / Evgeny Biyatovاین جزئیات جالب توجه را شاید نباید شورانگیز و عاطفی نامید. می توان به یاد آورد که یک سال پیش در مصاحبه ی خبری این سوال از رئیس جمهور پوتین پرسیده شد ، آیا افرادی که نیروهای اوکراینی را در کریمه بلوکه کرده اند نظامیان روسی هستند برای آنکه لباس های فرمشان بسیار شبیه به روسهاست. پوتین در آن زمان پاسخ داد که در مغازه های کشورهای شوروی سابق می توان هر گونه لباس فرمی خرید ، اما اوکراینی ها را " نیروهای محلی دفاع از خود" بلوکه کرده اند و روسیه برای آماده سازی آنها هیچ دخالتی نداشته است.
روسیه برای اولین سالگرد الحاق کریمه مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند - اسپوتنیک ایران
4/8
این جزئیات جالب توجه را شاید نباید شورانگیز و عاطفی نامید. می توان به یاد آورد که یک سال پیش در مصاحبه ی خبری این سوال از رئیس جمهور پوتین پرسیده شد ، آیا افرادی که نیروهای اوکراینی را در کریمه بلوکه کرده اند نظامیان روسی هستند برای آنکه لباس های فرمشان بسیار شبیه به روسهاست. پوتین در آن زمان پاسخ داد که در مغازه های کشورهای شوروی سابق می توان هر گونه لباس فرمی خرید ، اما اوکراینی ها را " نیروهای محلی دفاع از خود" بلوکه کرده اند و روسیه برای آماده سازی آنها هیچ دخالتی نداشته است.
© Sputnik / Evgeny Biyatovاعتماد و یا عدم اعتماد در هر دو طرف وجود دارد. در فیلم کندراشوف ، ولادیمیر پوتین با طعنه و تمسخر علنی در یک جمله، آمریکایی ها را " دوستان و شرکا " و " عروسک گردان" کودتای دولتی کیف می خواند. دقیقا همینطورهم غرب به کرملین اطمینان نمی کند و کرملین هم به بیانات و گفته های رهبران غربی اعتماد ندارد. بنابراین تشنج زدایی بروز کرده پس از ملاقات مینسک به نفع مقامات روسی است که با دشورای های بیشتری برای نجات اقتصاد ملی در شرایط تحریمی همراه است.
روسیه برای اولین سالگرد الحاق کریمه مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند - اسپوتنیک ایران
5/8
اعتماد و یا عدم اعتماد در هر دو طرف وجود دارد. در فیلم کندراشوف ، ولادیمیر پوتین با طعنه و تمسخر علنی در یک جمله، آمریکایی ها را " دوستان و شرکا " و " عروسک گردان" کودتای دولتی کیف می خواند. دقیقا همینطورهم غرب به کرملین اطمینان نمی کند و کرملین هم به بیانات و گفته های رهبران غربی اعتماد ندارد. بنابراین تشنج زدایی بروز کرده پس از ملاقات مینسک به نفع مقامات روسی است که با دشورای های بیشتری برای نجات اقتصاد ملی در شرایط تحریمی همراه است.
© Sputnik / Evgeny Biyatovبلافاصله پس از رئیس جمهور ، وزیر دفاع روسیه سرگی شایگو ، شرکت نظامیان روسی را در حوادث کریمه علنا نفی کرد. وی فیلم های ویدئویی را " فتنه انگیز" و " کاملا مهمل و دروغ" نامید ، در این فیلم ها مردم در لباس فرم نظامی بدون نشان های مشخص در محدوده ی اوکراین قرار داشتند و اعلام می کنند که از روسیه آمده اند. شایگو همچنین بیان داشت که نمی داند شبه نظامیان کریمه از کجا اتومبیل های زرهی " تیگر" و " ریس" را آورده اند.
روسیه برای اولین سالگرد الحاق کریمه مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند - اسپوتنیک ایران
6/8
بلافاصله پس از رئیس جمهور ، وزیر دفاع روسیه سرگی شایگو ، شرکت نظامیان روسی را در حوادث کریمه علنا نفی کرد. وی فیلم های ویدئویی را " فتنه انگیز" و " کاملا مهمل و دروغ" نامید ، در این فیلم ها مردم در لباس فرم نظامی بدون نشان های مشخص در محدوده ی اوکراین قرار داشتند و اعلام می کنند که از روسیه آمده اند. شایگو همچنین بیان داشت که نمی داند شبه نظامیان کریمه از کجا اتومبیل های زرهی " تیگر" و " ریس" را آورده اند.
© Sputnik / Evgeny Biyatovبا گذشت یک سال هیچ شکی نیست که کمک های مستقیم روسیه به گروه های دفاع از خود کریمه یا به گفته ولادیمیر پوتین در فیلم کندراشوف " میهن پرستان" وجود داشته است. شک و تردیدی نیست که " مردم سبز رنگ مودب" نظامیان روسیه بوده اند. مقامات روسی به طور رسمی آنرا تایید کردند.
روسیه برای اولین سالگرد الحاق کریمه مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند - اسپوتنیک ایران
7/8
با گذشت یک سال هیچ شکی نیست که کمک های مستقیم روسیه به گروه های دفاع از خود کریمه یا به گفته ولادیمیر پوتین در فیلم کندراشوف " میهن پرستان" وجود داشته است. شک و تردیدی نیست که " مردم سبز رنگ مودب" نظامیان روسیه بوده اند. مقامات روسی به طور رسمی آنرا تایید کردند.
© Sputnik / Evgeny Biyatovدر حال حاضر در مرکز توجه روسیه و هم تمامی مهره های ذینفع جهانی کریمه نیست بلکه دانباس است. سخن در خصوص منطقه ی از اوکراین است که اکثریت ساکنین آن زبان روسی را زبان مادری خود می دانند. آنها از حوادث میدان و دولت کیف دفاع نکرده و با اسلحه در دستانشان با آن مقابله کردند ، ساختارهای پارلمانی خود را برگزیدند و از طریق آنها در خصوص تمایلات و تقاضاهای خود برای ورود به ساختار روسیه گفتند.
روسیه برای اولین سالگرد الحاق کریمه مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند - اسپوتنیک ایران
8/8
در حال حاضر در مرکز توجه روسیه و هم تمامی مهره های ذینفع جهانی کریمه نیست بلکه دانباس است. سخن در خصوص منطقه ی از اوکراین است که اکثریت ساکنین آن زبان روسی را زبان مادری خود می دانند. آنها از حوادث میدان و دولت کیف دفاع نکرده و با اسلحه در دستانشان با آن مقابله کردند ، ساختارهای پارلمانی خود را برگزیدند و از طریق آنها در خصوص تمایلات و تقاضاهای خود برای ورود به ساختار روسیه گفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала