گرم‌ترین منطقه ایران با بحران قطعی برق روبرو شده است

© Sputnik / Sergey MalgavkoВысоковольтные электролинии вдоль трассы Симферополь-Севастополь
Высоковольтные электролинии вдоль трассы Симферополь-Севастополь - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اشتراک
کارشناس: توازن تولید و مصرف برق در استان کرمان وضعیت مطلوبی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،  حمیدرضا ایرانمنش، رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای کرمان اظهار داشت که در شرایط فعلی با چند پدیده روبه‌رو هستیم که باعث شده است توازن تولید و مصرف برق در استان کرمان وضعیت مطلوبی نداشته باشد. حدود ۵۰۰ ساعت پیک بار بحرانی تابستان در انتظار مردم کرمان است.

رکورد گرما  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2020
خطر مرگ بر اثر گرما

وی در ادامه افزود: « خشکسالی باعث شده است که شاهد ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی به مدار مصرف باشیم و از سوی دیگر کاهش 30 تا 35 درصدی بارش‌ها باعث شده است از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی کشور کاسته شود و حدود 4 هزار مگاوات از تولید برق خود را به‌دلیل محدودیت‌های ایجادشده از دست بدهند.

از سوی دیگر میزان مصرف برق واحدهای صنعتی نیز به‌دلیل توسعه فرایندهای تولیدی افزایش پیدا کرده است. پیش‌بینی می‌شود از حدود 60 هزار مگاوات توان مورد نیاز تابستان چیزی در حدود 24 تا 26 مگاوات آن مربوط به وسایل سرمایشی باشد.

خاموشی‌ها به وضعیت مصرف مردم و تولید نیروگاه‌ها بستگی دارد و از الآن نمی‌توان شرایط  تابستان را پیش‌بینی کرد. برای کاهش مصرف برق، ادارات ملزم به کاهش مصرف برق 50درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در ساعات اداری و 10درصدی در ساعات بعد از وقت اداری هستند.

دستگاه‌های ماینر، تراز انرژی را به هم زده‌اند و مراکز استخراج رمزارزها را یکی از چالش‌های شرکت‌های توزیع برق دانست. ماینرهای مجوزدار در شرایط اضطراری ملزم به قطع برق هستند. مشترکان خانگی می‌توانند با راهکارهای ساده مدیریت مصرف در دسته مشترکان کم‌مصرف قرار بگیرند و از تخفیف 100درصدی بهای برق مصرفی برخوردار شوند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала