سنای آمریکا مانع انتصاب رئیس جدید سازمان سیا شد: چرا؟

© Sputnik / Kmccoy / wikipedia.orgسنای آمریکا
سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
تد کروز ، سناتور جمهوری خواه تگزاس اعلام کرده است که تا زمانی که دولت جو بایدن تحریم ها علیه پروژه گاز رسانی "نورد استریم 2" را گسترش ندهد ، به تلاش برای جلوگیری از انتصاب ویلیام برنز به عنوان مدیر سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، کروز در توییترنوشت: "من قفل خود را هنگامی باز می کنم که دولت بایدن به وظایف  قانونی خود عمل کرده و در مورد کشتی ها و شرکت های سازنده خط لوله پوتین گزارش داده و آنها را تحریم کند".

نواک: بیش از ۹۵٪ پروژه نورد استریم-۲ ساخته شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2021
نواک: بیش از ۹۵٪ پروژه نورد استریم-۲ ساخته شده است

حتی یک سناتور نیز می تواند تأیید نامزدها را به طور قابل توجهی به تأخیر بیندازد ، اما نمی تواند این روند را کاملاً متوقف کند. انتصاب برنز قبلاً به اتفاق آرا توسط کمیته مربوطه توصیه شده بود . پیش بینی می شود که بالاخره مجلس سنای کنگره حتی بدون کروز بتواند نامزدی وی را تأیید کند.

پیش از این ، دولت ایالات متحده کشتی لوله گذار Fortuna و مالک آن KVT-RUS را به خاطر کشیدن خط لوله "نورد استریم 2" مجدداً به لیست تحریمی  خود اضافه کرده بود. اما تندروها در سنا می گویند از آنجا که کشتی و شرکت نامبرده هر دو قبلاً تحت تحریم قرار داشتند ، دولت کار قابل توجهی را انجام نداده است. وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت كه تلاش های واشنگتن برای متوقف ساختن خط لوله مظهر رقابت ناعادلانه است.

"نورد استریم 2" ساخت دو شاخه از یک خط لوله گاز را با ظرفیت کلی 55 میلیارد متر مکعب گاز در سال از سواحل روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک پیش بینی می کند. این پروژه با مخالفت جدی ایالات متحده شده که به جای آن برای ارسال گاز مایع خود به اتحادیه اروپا و همچنین اوکراین و تعدادی از کشورهای اروپایی تلاش می کند .

در پایان ماه ژانویه ، احداث فقط  تقریباً 148 کیلومتر از خط لوله گاز  2460 کیلومتری"نورد استریم 2"  باقی مانده بود:  120 کیلومتر در آبهای دانمارک و حدود 28 کیلومتر در آبهای آلمان.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала