واکنش مسکو به پیشنهاد ترامپ برای دعوت روسیه به جی-7

© Sputnik / Alexey Kudenkoواکنش مسکو به پیشنهاد ترامپ برای دعوت روسیه به جی-7
واکنش مسکو به پیشنهاد ترامپ برای دعوت روسیه به جی-7 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته روابط بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه درباره سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره قصدش برای به تعویق انداختن نشست جی-7 و دعوت روسیه به این نشست اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته روابط بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه درباره سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره قصدش برای به تعویق انداختن نشست جی-7 و دعوت روسیه به این نشست اظهار نظر کرد. ترامپ پیشتر گفته بود که جی-7 منسوخ شده است.

تعویق اجلاس جی-7 به سپتامبر و دعوت شدن چند کشور دیگر به آن - اسپوتنیک ایران
تعویق اجلاس جی-7 به سپتامبر و دعوت شدن چند کشور دیگر به آن

کوساچف گفت: "من فکر می کنم ارزیابی ترامپ از قالب فعلی جی-7 که آن را منسوخ شده می داند، به موقع و منصفانه است. این یک واقعیت آشکار است. مدت هاست که هم روسیه و هم سایر کشورها مشخص کرده اند که جی-7 در سال های اخیر آن مکانیسمی نبوده که برای ایجاد راه حلهای جدید استفاده شود، آن طوری که سازندگان آن تصور می کردند، بلکه فقط یک نمایش آیینی از وحدت کشورهای 7 نسبت به سایر نقاط جهان است، نمایش مجازی از برتری و تسلط و این قالب به جز برای شركت كنندگان آن برای بقیه جذابیت ندارد."

کوساچف همچنین خاطرنشان کرد: همه چیز بستگی به این دارد که چه چیزی در این دعوت گنجانده شده است، دعوت روسیه به جی-7.

وی تاکید کرد که در سالهای اخیر قالب گروه بیست تحولی جدی ایجاد کرده است و بسیار مهم است که قالب های دیگر، وقتی شکل می گیرند، با "بیست" رقابت نکنند.

گروه 20 متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان در زمینه اقتصاد است که در مجموع 85 درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را در بر دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала