- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تلفات نیروهای مسلح اوکراین از آغاز عملیات ویژه روسیه

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه
ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2024
اشتراک
وزیر دفاع روسیه: رژیم کی یف در حمله متقابلی که توسط مربیان ناتو تدارک دیده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز 23 آوریل (سه شنبه) در نشست هیئت وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که تلفات نیروهای مسلح اوکراین از آغاز عملیات ویژه به حدود 500 هزار پرسنل نظامی رسیده است.
شویگو گفت: "در مجموع، از آغاز عملیات ویژه نظامی، تلفات نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به نیم میلیون پرسنل نظامی بوده است».
به گفته وی، رژیم کی یف در حمله متقابلی که توسط مربیان ناتو تهیه شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. وی افزود که پرسنل نظامی ما افسانه برتری سلاح های غربی را از بین برده اند."
کریل بودانوف، رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2024
اعتراف دردناک رئیس اداره اطلاعات دولتی اوکراین در باره سرنوشت کی یف
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت که نیروهای روسی در تمام طول خط جبهه و درگیری با اوکراین ابتکار عمل را به دست دارند و دشمن را از خطوط تحت کنترلش بیرون کرده و به عقب می رانند. نیروهای مسلح روسیه به وظایف تعیین شده تا دستیابی کامل به اهداف عملیات ویژه ادامه خواهند داد. علاوه بر آنف نیروهای مسلح روسیه شدت حملات به مراکز لجستیکی در اوکراین و پایگاه‌های ذخیره سلاح‌های غربی را افزایش خواهند داد.
وزیر دفاع روسیه متذکر شد که مجتمع نظامی-صنعتی روسیه به افزایش تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی متناسب با تهدیدات ناشی از ایالات متحده و متحدانش ادامه خواهد داد. سامانه های "پانسیر" کارآمدی مطلوبی از خود نشان داده اند؛ عرضه آنها در سال 2024 دو برابر خواهد شد و اولین نمونه های سامانه موشکی ضد هوایی اس-500 در سال جاری به ارتش تحویل داده خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала