روسیه به عنوان ضامن امنیت برای غزه

درگیری اسرائیل و غزه
درگیری اسرائیل و غزه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2024
اشتراک
رئیس دفتر سیاسی حماس به ایفای نقش روسیه به عنوان ضامن امنیت برای غزه ابراز امیدواری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که مایل است روسیه را در زمره ضامنان امنیت غزه ببیند.
روزنامه صباح پیشتر به نقل از منابع خود گزارش داد که ترکیه آماده است تا از طریق حضور نظامی خود در منطقه به عنوان ضامن صلح برای فلسطین عمل کند.
هنیه در گفتگو با هابر گفت: "خواسته های ما در این زمینه به قوت خود باقی است. ما می خواهیم مصر، قطر، ترکیه، روسیه و سازمان ملل متحد ضامن باشند. البته آمریکا هم در آینده. با این حال اسرائیل دائما با این امر ابراز مخالفت می کند، ما همواره شرط کشورهای ضامن را در اولویت اول قرار می دهیم."
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس موضع آمریکا در مورد حمله احتمالی اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه را "فریبکارانه" می داند.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2024
بلینکن: آمریکا نمی تواند از عملیات نظامی بزرگ اسرائیل در رفح حمایت کند
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده قبلاً گفته بود، واشنگتن نمی تواند از عملیات نظامی بزرگ اسرائیل در رفح حمایت کند. رسانه ها گزارش دادند که مقامات اسرائیلی حمله به رفح را که تاریخ آن به طور رسمی اعلام نشده است به تعویق انداخته اند، اما در حال بسیج دو تیپ ذخیره برای عملیات در نوار غزه هستند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که تاریخ آغاز عملیات در رفح مورد توافق قرار گرفته است.
اسماعیل هنیه در مصاحبه با خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه گفت: "در مورد رفح، کاملاً واضح است که اسرائیل تصمیم گرفته است که هر نقطه، هر مکان، هر شهر غزه را اشغال کند، مخصوصاً آنها ماه هاست که در مورد رفح صحبت می کنند."
وی افزود: "موضع ایالات متحده فریبکارانه است، حتی اگر آنها بگویند که نمی خواهند غیرنظامیان آسیب ببینند، این یک عملیات فریب کارانه است. همه غیرنظامیانی که در غزه کشته شدند، هزاران، ده ها هزار شهید، با سلاح های آمریکایی، موشک های آمریکایی، تحت حمایت سیاسی ایالات متحده کشته شدند. وتوی آمریکا بر قطعنامه آتش بس در شورای امنیت سازمان ملل چه معنایی دارد؟ این بدان معنی است که ایالات متحده از ادامه کشتارها و کشتارها در غزه زیر چتر خود محافظت کامل می کند."
به گفته وی، وتوی واشنگتن بر عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل "به معنای پذیرش موضع اسرائیل و مخالفت با حقوق مردم فلسطین است". به همین دلیل است که ما نباید در این دام بیفتیم، دام به اصطلاح تبادل وظایف بین آمریکا و اسرائیل."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала