کرونا اجرای پروژه‌های روسیه در نیروگاه اتمی بوشهر را متوقف نکرده است

© AP Photo / Mehdi Ghasemi, Fileکرونا اجرای پروژه‌های روسیه در نیروگاه اتمی بوشهر را متوقف نکرده است
کرونا اجرای پروژه‌های روسیه در نیروگاه اتمی بوشهر را متوقف نکرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویروس کرونا وقفه‌ای در روند اجرای پروژه‌های نیروگاه اتمی بوشهر توسط روسیه ایجاد نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر اظهار داشت: روند اجرایی پروژه‌های نیروگاه اتمی بوشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی متوقف نشده است.

درآمد 32 میلیون دلاری روس اتم- سرویس بابت ارائه خدمات به نیروگاه بوشهر - اسپوتنیک ایران
درآمد 32 میلیون دلاری روس اتم- سرویس بابت ارائه خدمات به نیروگاه بوشهر

گراوند که سخنان او در سایت استانداری بوشهر منتشر شده است، تصریح کرد: با وجود اینکه برخی واحدهای تولیدی در استان به دلیل شیوع کرونا تعطیل بودند اما پروژه‌های نیروگاه اتمی در این مدت تعطیل نشد.

ساخت واحدهای نیروگاه هسته‌ای بوشهر، بزرگترین پروژه مشترک روسیه و ایران به حساب می‌آید. پیش از این، الکسی لیخاچف مدیر کل شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه (روس اتم) در شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفته بود که ساخت نیروگاه هسته‌ای توسط روس اتم در خارج از این کشور مطابق با شرایط موجود با ویروس کرونا برنامه ریزی شده است.

در نوامبر ۲۰۱۴، فدراسیون روسیه و ایران قراردادی را برای ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر (پروژه بوشهر ۲) امضا کردند. مراسم رونمایی از پروژه بوشهر ۲ در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۶ برگزار شد. در واحد های ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر، راکتورهای روسی با بالاترین نیازهای ایمنی بکار گرفته خواهند شد. ظرفیت کل دو واحد جدید ۲۱۰۰ مگاوات است. هزینه پروژه بوشهر ۲ طبق گفته طرف ایرانی حدود ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود و پیش بینی می شود اجرای آن ۱۰ سال طول بکشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала