سفیر ایران در روسیه: آسیب تحریم‌های آمریکا به مردم ایران غیرقابل انکار است

© Sputnik / Nina Zotinaسفیر ایران در روسیه: آسیب تحریم‌های آمریکا به مردم ایران غیرقابل انکار است
سفیر ایران در روسیه: آسیب تحریم‌های آمریکا به مردم ایران غیرقابل انکار است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در روسیه به تشریح مشکلات پیش روی کشورش در مبارزه با ویروس کرونا به دلیل تحریم‌های آمریکا پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در خصوص علت عدم توقف تحریم‌های ایالات متحده در قبال ایران برای مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا اظهار داشت: رویکرد مقامات آمریکایی انسانی نیست بلکه سیاسی است.

سفیر ایران در روسیه: مبارزه با کرونا مردم ایران را متحد کرده است - اسپوتنیک ایران
سفیر ایران در روسیه: مبارزه با کرونا مردم ایران را متحد کرده است

سفیر ایران در روسیه در پاسخ به این سوال که آیا سیگنال‌هایی از طریق مجاری دیپلماتیک یا سایر کانال‌ها در مورد امکان کاهش تحریم‌ها به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا دریافت شده است، گفت: سیگنالهایی که هر روز دریافت می‌کنیم تنها در مورد افزایش تحریم‌ها است. حتی اکنون و در روزهای اخیر برخی از شرکتهای ایرانی مجددا تحریم شده‌اند. آمریکایی‌ها یک استراتژی دارند: در کلام، نرم و در عمل با قدرت و سختی. آنها به صورت عمومی اعلام می‌کنند که می‌خواهند کمک کنند و از آنچه که برای مردم ایران اتفاق می‌افتد ابراز ناراحتی می‌کنند. اگر ابراز ناراحتی می‌کنید، پس چرا تحریم ها را برنمی دارید؟ هیچ کس نمی تواند انکار کند که این تحریم‌ها به مردم ایران آسیب می‌رسانند. این کاملاً غیرقابل انکار است؛ جامعه جهانی و تمام بشریت به این نتیجه رسیده‌اند که دقیقاً این تحریم‌ها است که به ایران ضربه می‌زند.

وی در ادامه افزود: اخیراً وزارت امور خارجه روسیه بیانیه بسیار قدرتمندی صادر کرد و اعلام کرد که این تحریم‌ها تحت شرایط فعلی غیرانسانی است. پس چرا آمریکایی‌ها این تحریم‌های غیرانسانی که علیه مردم انجام می شود را لغو نمی‌کنند؟ ما در کشورهای مختلف منابع مالی زیادی داریم، مردم ما نیز به لوازم پزشکی و دارو نیاز دارند، اما ما نمی توانیم برای خرید و ارسال دارو و لوازم پزشکی به ایران از این پول‌ها برداشت کنیم. این اگر نه ظلم و ستم نیست، پس چه چیزی است؟

تلاش روسیه با اهرم کرونا برای لغو تحریم ها علیه ایران 
 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تلاش روسیه با اهرم کرونا برای لغو تحریم ها علیه ایران

جلالی در پاسخ به این سوال که به نظر وی چرا آمریکایی‌ها حداقل به طور موقت تحریم‌ها را متوقف نمی‌کنند، بیان داشت: رویکرد مقامات آمریکایی انسانی نیست بلکه سیاسی است. یک کشور، یک ملت در جهان گفتند که می‌خواهند روی پای خود بایستند و نمی‌خواهند از آمریکایی‌ها کنند. می‌خواهند در برابر هرگونه سناریوی تحمیل شده بیرونی، به ویژه مواردی که از ملاحظات اقتصادی ناشی می‌شود، مقاومت کند. و ایران در برابر این سناریوهای اقتصادی مقاومت کرد. شاید ایالات متحده فکر می‌کند که امروز زمان انتقام گرفتن است. اما باید بگویم که آنها اشتباه می‌کنند و ما بر این معضل غلبه خواهیم کرد. اما جهان این اقدامات غیر انسانی و رفتارهای نادرست آمریکایی‌ها را به خاطر بسپرد، ما آن را برای همیشه به یاد خواهیم داشت و هرگز فراموش نخواهیم کرد.

سفیر ایران در خصوص شرایط داروها، تست‌های ویروس كرونا، دستگاه‌های تنفس مصنوعی در ایران و اینکه آیا این موارد در مقادیر کافی در کشورش وجود دارند و تحریم‌ها چگونه می‌توانند بر دستیابی به آنها تأثیر بگذارند، اظهار داشت: ما تلاش زیادی کرده‌ایم تا اطمینان حاصل شود که این محصولات خریداری شده‌اند. اما نمی‌توانم بگویم که کمبودی نداریم. اکنون برای دریافت کمک - چه از نظر تجاری و چه به شکل کمک‌های بشردوستانه - با کشورهای مختلف در این زمینه مشورت می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала