ترامپ کرونا را با آنفلوآنزا مقایسه کرد

© REUTERS / Mike Theilerترامپ کرونا را با آنفلوآنزا مقایسه کرد
ترامپ کرونا را با آنفلوآنزا مقایسه کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت با اینکه سالانه هزاران نفر بر اثر آنفلوآنزا جان می دهند اما جایی تعطیل نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در توییتر خود نوشت: «سال گذشته 37 هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای عادی مردند. میانگین آن سالانه بین 27 تا 70 هزار نفر است. هیچ چیز [بر اثر شیوع آنفلوآنزا] تعطیل نمی‌شود و جریان زندگی و اقتصاد ادامه می‌یابد. تا این لحظه 546 مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا تأیید شده و 22 نفر جان باخته‌اند. در این مورد فکر کنید.»

بر اساس آمارهای رسمی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) تاکنون 566 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از بین آنها 22 نفر جان خود را از دست داده‌اند. اگرچه حداقل بر اساس آمارهای رسمی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در مقایسه با کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه و اسپانیا کمتر است، اما با توجه به جدی گرفته نشدن بحران کرونا از سوی دولت ترامپ، شهروندان و شرکت‌های آمریکایی از احتمال شیوع گسترده ویروس در این کشور در سایه بی‌اعتنایی دولت به‌شدت نگرانند.

​بر اساس آخرین آمار تهیه شده در دانشگاه جانز هاپکینز بیش از 109000  نفر در جهان به  ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از 80600 نفر آنها در چین هستند. فوتی ها در جهان به 3799 افزایش یافته است و بیش از 60600 نفر بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала