چین خواستار لغو فوری تحریم های ضد ایرانی شد

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehچین خواستار لغو فوری تحریم های ضد ایرانی شد
چین خواستار لغو فوری تحریم های ضد ایرانی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه چین با توجه به شیوع ویروس کرونا، خواستار لغو فوری تحریم های ضد ایرانی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه خواستار لغو فوری تحریم‌های ضدایرانی با توجه به شیوع ویروس کرونا در این کشور شد و گفت تداوم چنین اقدامی فقط به مشکل شدن اوضاع می‌انجامد.

داروی ایرانی کرونا وارد مرحله آزمایش بالینی شد - اسپوتنیک ایران
داروی ایرانی کرونا وارد مرحله آزمایش بالینی شد

زاهو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر مخالفت پکن با تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، گفت: این اپیدمی چالشی مشترک برای نوع بشر است که مقابله با آن تلاش مشترک جامعه بین‌الملل را می‌طلبد.

وی همچنین افزود چین به عنوان شریک راهبردی ایران به تداوم ارائه کمک‌های لازم به این کشور و مشارکت فعال در راستای مبارزه با کوئید 19 ادامه می‌دهد.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала