پنتاگون استقرار کلاهکهای هسته ای در زیر دریایی ها را تایید کرد

© Photo / Public domain / United States Navy/ Captain William J. Brougham / USNپنتاگون استقرار کلاهکهای هسته ای در زیر دریایی ها را تایید کرد
پنتاگون استقرار کلاهکهای هسته ای در زیر دریایی ها را تایید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریكا روز سه‌شنبه استقرار زیر دریایی موشكهای بالستیک با كلاهک هسته‌ای كم قدرت برای مهار روسیه را تایید كرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان رود، معاون وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای گفت: "نیروی دریایی ایالات متحده کلاهک هسته ای کم قدرت را در موشک بالستیک در زیر دریایی مستقر کرده است. در استراتژی سیاست هسته ای برای سال 2018، این وزارتخانه تعدادی کلاهک در موشک های بالستیکی قرار می دهد که قابلیت شلیک از زیردریایی را دارند، به عنوان پاسخی برای مخالفان بالقوه مانند روسیه که بر این باور است که استفاده از سلاحهای هسته ای با قدرت کم، آنها را نسبت به ایالات متحده و متحدان و شرکای آنها برتر خواهد کرد."

به گفته وی، موشکهای جدید قابلیت های بازدارندگی ایالات متحده را تقویت می کنند و "به مخالفان بالقوه نشان می دهند که هیچ گونه مزیتی در استفاده محدود از سلاح های هسته ای ندارند، زیرا ایالات متحده می تواند به صورت تضمینی و قاطعانه هرگونه تهدیدی را پاسخ دهد."

نصب کلاهک های اتمی کم قدرت در موشک های مستقر در زیردریایی های آمریکا  - اسپوتنیک ایران
نصب کلاهک های اتمی کم قدرت در موشک های مستقر در زیردریایی های آمریکا

پیش از این، استقرار موشک های ترایدنت با کلاهک هسته ای کم قدرت در زیر دریایی ها توسط کارشناسان فدراسیون دانشمندان آمریکایی اعلام شده بود. به گفته آنها، زیردریایی تنسی که مجهز به چنین موشکی می باشد، در اواخر سال 2019 از پایگاه ناوگان آمریکا در جورجیا خارج و برای گشت زنی به سمت اقیانوس اطلس رفت.

طوری که در مقاله فدراسیون دانشمندان آمریکا گفته می شود نظامیان آمریكایی ادعا می کنند روسیه دکترین "تشنج برای تشنج زدایی" را اتخاذ كرده است، که طبق آن در صورت عدم موفقیت حمله با استفاده از سلاح های متعارف از جنگ افزار هسته ای تاكتیكی استفاده خواهد شد و به این شکل کلاهکهای اتمی کم قدرت "باید با تصور غلط مبنی بر اینکه نقصی در پتانسیل بازدارنده منطقه ای ایالات متحده وجود دارد، مقابله کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала