یازدهمین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شد

© AP Photo / Steve Parsonsیازدهمین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شد
یازدهمین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو مورد دیگر از ابتلا به نوع جدید کروناویروس در کالیفرنیا (ایالات متحده آمریکا) ثبت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی ABC7، دو شخص مبتلا زن و شوهر 57 ساله از کالیفرنیا هستند. این مرد که اخیرا از ووهان بازگشته بود به کرونا ویروس آلوده بوده و همسر خود را نیز آلوده کرده است. خاطرنشان می شود که هیچ یک از آنها در بیمارستان بستری نشده اند و در حال حاضر آنها در خانه خود در قرنطینه هستند.

در اولین ساعت امروز خبر از نهمین مورد از عفونت کروناویروس در ایالات متحده گزارش شده بود که با این دو مورد جدید تعداد مبتلایان به 11 رسید.

میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می کند - اسپوتنیک ایران
میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می کند

در 31 دسامبر، 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری ویروس کرونا است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، صدها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала