منبع احتمالی کرونا ویروس معرفی شد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر منبع احتمالی کرونا ویروس معرفی شد
منبع احتمالی کرونا ویروس معرفی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیمارستانی در چین علائم و منبع احتمالی کرونا ویروس را معرفی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس مطالعه ای که توسط بیمارستان خلق دانشگاه ووهان انجام شده، سرفه تنها علامت ذات الریه پنومونی ناشی از کروناویروس جدید نیست.

در ابتدا، این بیماری می تواند بدون سرفه یا تب رخ دهد. با این حال، برخی از بیماران به شکایت از اسهال، حالت تهوع، سردرد، درد قفسه سینه و ضعف عمومی، به پزشکان مراجعه کرده و از بیماری ملتحمه (قزمزی چشم) نیز رنج می برند.

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین

به نوبه خود مدیر مرکز فوریت های پزشکی انستیتوی بیماریهای ویروسی مرکز ملی پیشگیری و کنترل بیماری های جمهوری خلق چین تان ونتزه گفت: " این بیماری جدید 90٪ شبیه کرونا ویروس در بدن خفاش هایی است که در شهر ژوشان استان ژجیانگ زندگی می کند.

به گفته این کارشناس، با وجود درصد بالایی از شباهت  با اطمینان نمی توان گفت که منبع نوع جدید کروناویروس فقط چنین نوعی از خفاش است.

گسترش کرونا ویروس در ووهان چین آغاز شد که در آن اولین شیوع بیماری در اواخر سال گذشته رخ داد. براساس آخرین اطلاعات، 56 نفر قربانی ذات الریه ناشی از ویروس جدید شدند، بیش از 1.9 هزار نفر آلوده شدند. علاوه بر چین، مواردی در ایالات متحده، تایلند، کانادا، سنگاپور، کره جنوبی و سایر کشورها گزارش شده است.

پیش از این گزارش شده بود که در برابر پس زمینه شیوع این بیماری همه گیر در 25 منطقه از چین، بالاترین حالت آماده باش اضطراری برقرار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала