روایت جدیدی درباره چگونگی شیوع نسل جدید ویروس مرگبار کرونا

© AFP 2023 / STRروایت جدیدی درباره چگونگی شیوع نسل جدید ویروس مرگبار کرونا
روایت جدیدی درباره چگونگی شیوع نسل جدید ویروس مرگبار کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان چینی احتمال می دهند که منبع شیوع نسل جدید ویروس مرگبار کرونا مارها باشند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه چینی  South China Morning Post اطلاع داده است.

گروهی از دانشمندان شهرهای پکن ، نانینگ ، نینگبو و ووهان در چین  ساختار ویروس را بازسازی کرده و نزدیکترین ساختار ژنتیکی به آنرا را در برخی از مارهای موجود در جنوب چین از جمله مار کبرای چینی کشف کرده اند.

در کار تحقیقی منتشره گفته می شود به احتمال زیاد مارها محتمل ترین منبع شیوع نسل جدید ویروس مرگبار کرونا در طبیعت وحشی هستند.

سازمان بهداشت جهانی اولین مورد ابتلا به این بیماری را در پایان ماه دسامبر امسال گزارش داد که  احتمالاً  در رابطه با مصرف غذاهای دریایی و محصولات دامی بوده است. مردم چین مارها و سایر حیوانات وحشی را اغلب به عنوان غذا مصرف می کنند. براساس نظرسنجی انجام شده توسط انستیتوی جانورشناسی آکادمی علوم چین در سال 2017 ، 60٪ از جمعیت جنوب غربی چین طی  دو سال گذشته حداقل یک بار گوشت حیوانات وحشی را مصرف کرده اند. با این حال ، بسیاری از محققان چینی این ادعا را زیر علامت سوال برده و می گویند معمولاً ویروس های مشابه از طریق پستانداران به انسان منتقل می شوند. اگر یافته های این مطالعه جدید تأیید شود ، این اولین مورد انتقال چنین ویروسی توسط خزندگان است. یک استاد دانشگاه گوتینگن پیش بینی کرده که میزان واگیری ویروس کرونا در اوایل ماه مارس یعنی 90 روز پس از آغاز شیوع آن به بالاترین سطح خود خواهد رسید.

یادآور می شود در پایان ماه دسامبر ، مقامات چین از شیوع ذات الریه با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا بوده است. براساس آخرین اطلاعات کمیته دولتی بهداشت چین ، تعداد موارد ابتلا به این بیماری در استانهای مختلف چین از 600 نفر فراتر رفته و  در 17 مورد این بیماری،  کشنده بوده است.

به گزارش نهاد نظارت بهداشتی روسیه ، درمان سه بیمار که نشانه های ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا  در انها مشاهده می شود، در یکی از بیمارستان های شهر سن پترزبورگ ادامه دارد. این سه نفر از چین وارد روسیه شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала