حزب الله عراق به دنبال تصویب قانون اخراج آمریکایی ها است

© AP Photo / Hadi Mizbanحزب الله عراق به دنبال تصویب قانون اخراج آمریکایی ها است
حزب الله عراق به دنبال تصویب قانون اخراج آمریکایی ها است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب الله عراق در بیانیه ای اعلام کرد که هفته آینده فعالیت‌های پارلمان این کشور برای تصویب قانون اخراج نیروهای خارجی را زیر نظر خواهیم داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المسله عراق، حزب الله عراق در بیانیه ای از قصد خود برای پیگیری فعالیت‌های پارلمان این کشور برای تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی خبر داد و گفت: تغییر مکان تحصن از برابر سفارت آمریکا برای تحقق این هدف انجام شد. در این بیانیه همچنین سفارت آمریکا در بغداد، سفارتخانه «شر» و «جاسوسی» توصیف و از مردم این کشور به دلیل مواضع قهرمانانه در تحقیر آمریکا تقدیر و تشکر شده است.

پس از بیانیه الحشد الشعبی مبنی بر خروج معترضان و پایان دادن به تجمع اعتراضی از مقابل سفارت آمریکا در بغداد، خبرها از این حکایت دارند که این محل اکنون به طور کامل تخلیه شده است. بسیج مردمی عراق در این بیانیه اعلام کرد که این تصمیم به درخواست فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عادل عبدالمهدی، نخست وزیر اجرا شده است.

نشست اضطراری آمریکا برای ایران - اسپوتنیک ایران
نشست اضطراری آمریکا برای ایران

صدها معترض عراقی دو روزی است که در اعتراض به حمله آمریکا علیه پایگاه‌های الحشد الشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشد الشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند. پیشتر شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داده بود که معترضین سعی کردند به دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد، واقع در منطقه سبز پایتخت عراق که در آن ساختمان دیپلماتیکی و آژانس های دولتی مستقر هستند، حمله کنند. تظاهرات اعتراض آمیز در نزدیکی سفارت آمریکا بلافاصله پس از تشییع جنازه اعضای شیعه كتائب حزب الله كه در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا جان باختند آغاز شد. در حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی، 28 نفر از رزمندگان مقاومت عراق کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала