آمادگی ایران برای کمک به سوریه در اخراج نیروهای آمریکایی

© AP Photo / Ebrahim Noroozi آمادگی ایران برای اخراج نیروهای آمریکایی از سوریه
 آمادگی ایران برای اخراج نیروهای آمریکایی از سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل از آمادگی این کشور برای کمک به دمشق برای اخراج نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم تاکید کرد: درصورتی که دولت سوریه اعلام نیاز کند ایران به دمشق در زمینه اخراج نیرو‌های آمریکایی کمک خواهد کرد.

مشاور رهبر ایران: به فرانسه اعتماد نداریم - اسپوتنیک ایران
مشاور رهبر ایران: به فرانسه اعتماد نداریم

علی اکبر ولایتی گفت: ایران همواره در کنار دولت سوریه ایستاده است و کمک‌های تاثیرگذاری به نظام سوریه کرده است که باعث شد نظام سوریه بتواند روی پای خود بایستد.

مشاور رهبر گفت: ایران در کنار مردم سوریه بوده و رژیم صهیونیستی پاسخ جنایت‌هایی را که در سوریه مرتکب می‌شود، دریافت خواهد کرد. حملات جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه بی پاسخ نخواهد ماند و تل آویو به خاطر این جنایت‌ها، پشیمان خواهد شد و نیروهای مقاومت در سوریه و لبنان با جنایت‌های آمریکا و اسرائیل مقابله خواهند کرد.

ولایتی تصریح کرد: اسرائیل نمی‌تواند بدون آنکه پاسخی دریافت کند، به تجاوزهای غیرقانونی اش در منطقه ادامه دهد. تل آویو ناتوان است و نمی‌تواند تهدیدهایش علیه ایران را عملی کند و اظهارات مقامات این رژیم، صرفاً تبلیغاتی است.

مشاور امور بین الملل رهبر ایران همچنین اعلام کرد به آژانس بین المللی انرژی اتمی توصیه می‌کنیم تحت تأثیر تبلیغات آمریکایی - صهیونیستی قرار نگیرد و ژاپن هم که در زمینه توسعه روابط اقتصادی خود با ایران تسلیم فشار‌های آمریکا شده است امیدواریم توکیو در سیاست خارجی خود استقلال بیشتری داشته باشد و فقط از سیاست‌های واشنگتن پیروی نکند.
علی اکبر ولایتی افزود؛ در حال حاضر هیچ رابطه‌ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد و تهران در تصمیم خود برای دیدار نکردن با مقامات آمریکایی قاطع است؛ و تحریم‌های آمریکا، کشور بزرگ و قدرتمندی مانند ایران را تسلیم نخواهد کرد.
مشاور امور بین الملل رهبر ایران در ادامه گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: اگر طرف اروپایی به تعهدات خود در چارچوب توافقنامه هسته‌ای عمل نکند دلیلی برای پایبندی ایران به این تعهدات وجود ندارد. کشور‌های اروپایی تاکنون چیزی جز وعده‌های روی کاغذ و اظهارات معمولی برای ایران نداشته اند. از کشور‌های اروپایی می‌خواهیم به سیاست پیروی از آمریکا پایان دهند.

ولایتی در مورد روابط با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز گفت: اگر به دنبال همزیستی مسالمت آمیز و رعایت چارچوب‌ها باشند مورد استقبال ما و توصیه می کنیم که عربستان و یا دیگر کشورها پند بگیرند از سرنوشت کشورهای دیگری که در منطقه رعایت این مسایل حساس را نکردند. بنای اولیه ما حسن همجواری است.

وی در مورد رابطه با روسیه هم گفت: رابطه ما با روسیه استراتژیک، عمیق و رو به رشد است و این نظری است که هم مقام معظم رهبری و هم آقای پوتین دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала