سخنگوی ارتش ملی لیبی: ترکیه علیه مردم لیبی حمله کرده است

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی
احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه علاوه بر نقض مستمر قطعنامه بین‌ المللی ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی و ارسال محموله‌ های سلاح و تجهیزات نظامی به این کشور اعلام کرد، عملا مشاوران نظامی خود را نیز برای ارزیابی میدانی کامل اوضاع به طرابلس اعزام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی در گفت‌ وگویی با شبکه "العربیه" ضمن اعلام رسیدن محموله‌ های تسلیحاتی ترکیه به شهر مصراته و تلاش کشتی ترکیه‌ ای حامل تسلیحات برای پهلو گرفتن در بندر الخمس این کشور گفت، با این اقدامات، ترکیه علنا علیه مردم لیبی وارد جنگ شده است.

ترکیه به لیبی نیروی نظامی اعزام کرد - اسپوتنیک ایران
ترکیه به لیبی نیروی نظامی اعزام کرد

این اقدام ترکیه چند ساعت پس از آن است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تعهد داد، که کشورش در چارچوب توافق‌ نامه نظامی امنیتی اخیر با لیبی نیروهایی را برای کمک به دولت الوفاق به رهبری فایز السراج و در مقابله با ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر که عملیات نظامی آزادسازی طرابلس را آغاز کرده است، اعزام می‌کند.

سخنگوی ارتش ملی لیبی همچنین در ادامه توضیح داد، بحران جاری تنها محدود به لیبی نیست بلکه بحرانی منطقه‌ای است و توسعه‌طلبی‌های ترکیه در لیبی تهدیدی برای دیگر کشورها به ویژه مصر است.

از طرفی، اعلام حمایت ترکیه از دولت الوفاق لیبی واکنش مصر را نیز در پی داشته به طوری که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر اعلام کرد، امنیت ملی مصر به طور مستقیم با اوضاع لیبی ارتباط دارد.

رئیس پارلمان لیبی افزود که قطر هزینه تجهیزات نظامی ترکیه‌ ای که به لیبی ارسال می‌شود را پرداخت می‌کند.

این در حالی است که نیروهای ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر ضمن انجام پیشروی‌هایی از چندین محور به سوی طرابلس پایتخت این کشور و سرنگونی یک پهپاد ترکیه‌ای، مواضع نیروهای الوفاق در شهر مصراته را نیز بمباران کردند.

سخنگوی ارتش ملی لیبی همچنین در ادامه گفت که عملیات آزادسازی طرابلس تنها محدود به مقابله با گروه‌های شبه‌ نظامی مسلح وابسته به دولت الوفاق نیست بلکه حمایت کنندگان آنها را نیز شامل می‌شود.

اشاره المسماری به دولت ترکیه است که اخیرا تلاش‌ کرده با تمامی توان‌های سیاسی و نظامی وارد بحران لیبی شود.

سخنگوی ارتش ملی لیبی همچنین گفت، رویارویی با نیروهای ترکیه و رجب طیب اردوغان در نتیجه عملیات آزادسازی طرابلس نیست که از ماه آوریل گذشته آغاز شده بلکه در نتیجه سال‌ هایی است که آنکارا طی آنها تلاش کرد با ارسال سلاح و تجهیزات نظامی از شبه‌ نظامیان حمایت کرده و انتقال تروریست‌ ها را به لیبی راحتتر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала