پوتین: خطر نفوذ شبه‌نظامیان سوریه وجود دارد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: خطر نفوذ شبه‌نظامیان سوریه وجود دارد
پوتین: خطر نفوذ شبه‌نظامیان سوریه وجود دارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه تقریبا به تمام اهدافی که در سوریه در مقابل خود قرار داده بود دست یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام نمود که روسیه تقریبا به تمام اهدافی که در سوریه مقابل خود قرار داده بود دست یافته است.

وی در این خصوص در کنفرانس مطبوعاتی پایانی «بریکس» توضیح داده گفت:«آنچه به منافع روسیه مربوط می شود، این است که روسیه باید از نفوذ بخش اعظم شبه‌نظامیان آموزش دیده به خاک کشور جلوگیری کند. از این زاویه، نمی توان گفت که ما بطور 100 درصد به تمام اهداف خود رسیدیم، اما بطور کلی موفق بودیم. ما به آن اهدافی که با شروع عملیات در سوریه درمقابل خود قرار دادیم رسیدیم.

لاوروف: آمریکا به دنبال جداسازی سوریه است - اسپوتنیک ایران
لاوروف: آمریکا به دنبال جداسازی سوریه است

همه کشورها با خظر نفوذ ستیزه‌جویان داعشی (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) از سوریه روبرو هستند.کشورهای اروپایی نیز از این خطر بدور نخواهند ماند. آمریکا نیز با چنین خطری روبروست. این تهدیدی برای همه است، از اینرو باید برای مبارزه با این خود بطور مشترک عمل کنیم».

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 20111 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала