نتانیاهو ادعای خود درباره برنامه هسته ای ایران را مجددا تکرار کرد

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو ادعای خود درباره برنامه هسته ای ایران را مجددا تکرار کرد
نتانیاهو ادعای خود درباره برنامه هسته ای ایران را مجددا تکرار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتانیاهو ادعا کرد که ایران درباره برنامه هسته ای خود دروغ می گوید.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در صفحه رسمی توییتر خود به تکرار ادعاهایش درباره جنبه مخفی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: یک سال پیش در سازمان ملل از طرح مخفیانه ایران برای توسعه سلاح هسته‌ای در تورقوزآباد در حومه تهران پرده برداشتم. از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست بررسی تورقوزآباد را کردم. این آژانس بازرسان خود را به آنجا اعزام کرد.

وی افزود: امروز [روز پنج شنبه] صبح آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تشکیل جلسه ویژه‌ای اعلام کرد که ایران درباره برنامه هسته‌ای خود دروغ گفته است. من به شما اعلام می‌کنم: این حکومت همچنان دروغ می‌گوید. ایران همچنان برنامه هسته‌ای خود را پنهان می‌کند. ایران همچنین غنی‌سازی ممنوع اورانیوم را که تنها هدفش تولید سلاح هسته‌ای است را تجدید کرده و ادامه می‌دهد.

نتانیاهو، سال گذشته در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: ایران یک انبار سرّی اتمی در منطقه تورقوزآباد تهران دارد که تاکنون فاش نشده است و من اکنون آن را برملا می‌کنم؛ امروز من برای نخستین بار این مسأله را افشا می‌کنم که ایران تأسیسات سرّی دیگری در تهران دارد؛ یک انبار سرّی هسته‌ای برای انبار کردن حجم وسیعی از تجهیزات و مواد از برنامه مخفی اتمی ایران؛ این محل در یک قالی‌شویی ساده است؛ مانند محلی در شورآباد در نزدیکی پایتخت که اسناد اتمی ایران در آن پنهان شده بود!

پیشتر رهبر ایران با فتوایی، تولید، انبار کردن و استفاده از تسلیحات نظامی را حرام اعلام کرده بود و مقامات مسئول ایران همواره بر این اساس اعلام کرده‌اند که هدف برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز بوده و هیچ هدف نظامی را دنبال نمی‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала