وزیر سابق انرژی آمریکا: خروج ترامپ از برجام، وضعیت در منطقه را بدتر کرده است

© AFP 2023 / Thierry Charlierوزیر سابق انرژی آمریکا: خروج ترامپ از برجام، وضعیت در منطقه را بدتر کرده است
وزیر سابق انرژی آمریکا: خروج ترامپ از برجام، وضعیت در منطقه را بدتر کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر سابق آمریکا معتقد است که خروج ترامپ از برجام نه تنها مشکلات موجود در منطقه را برطرف نکرده، بلکه آنها را نیز تشدید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ارنست مونیز، وزیر پیشین انرژی ایالات متحده (2013-2017، که در مذاکرات مربوط به توافق هسته ای ایران در سال 2015 نقش مهمی ایفا کرد) در حاشیه کنفرانس منع گسترش سلاح های هسته ای، درباره خروج ترامپ از برجام گفت: خروج آمریکا از این توافق نه تنها مشکلات موجود در منطقه را برطرف نکرد بلکه آنها را نیز تشدید کرده است.

وی گفت: "این (خروج ترامپ از برجام در سال 2018) یک اشتباه استراتژیک بود. این توافقنامه کار کرد و پایه و اساس حل مشکلاتی بوده که ما در رفتار ایران در منطقه مشاهده کردیم. اما همانطور که اکنون می بینیم، رویکردی تحت عنوان "فشار" باعث کاهش تنش منطقه ای نشد. من معتقدم که (اوضاع منطقه) فقط بدتر شده است و این نتیجه مستقیم از رویکرد بکار گرفته شده است."

کنفرانس بین المللی منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و خلع سلاح با حضور عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و 250 تن از شخصیت‌ها و مقامات 40 کشور در مسکو آغاز شد.

در این کنفرانس سه روزه نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی حضور دارند. کنفرانس بین المللی عدم اشاعه (انرژی هسته ای- خلع سلاح و عدم اشاعه) یکی از بزرگترین کنفرانس ها با موضوع هسته ای است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала