تعلیق عملیات ترکیه در سوریه

© AP Photo / Burhan Ozbiliciتعلیق عملیات ترکیه در سوریه
تعلیق عملیات ترکیه در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ترکیه از توقف عملیات نظامی این کشور در سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ملود چاووش اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه از توقف عملیات این کشور در سوریه خبر داد، وی در عین حال تاکید کرد که این به معنای پایان عملیات نیستو ارتش ترکیه هر لحظه آماده است تا به تروریست ها ضربه وارد کرده و هملات آنها را دفع نماید.

وزیر  خارجه ترکیه در گفتگویی با خبرگزاری Anadolu گفت: " دیروز، ما پیامی از ایالات متحده دریافت کرده ایم مبنی بر اینکه تروریست ها کاملا منطقه عملیاتی را ترک کرده اند.اما این بدان معنی نیست که دیگر تروریستی در آنجا وجود ندارد و با اینکه نخواهد داشت. شاید آنها در تونل ها و یا مکان دیگری مخفی شده باشند."

توافق آمریکا و ترکیه جهت آتش بس در سوریه - اسپوتنیک ایران
توافق آمریکا و ترکیه جهت آتش بس در سوریه

لازم به ذکر است که از طرف دیگر روز گذشته، 22 اکتبر، ولادیمیر پوتین، و رجب طبی اردوغان، در پایان یک نشست 6 ساعته  به توافق نامه ای در مورد اوضاع سوریه دست یافتند.

روسای جمهور ترکیه و روسیه در پایان مذاکراتت، بر تعهد خود به تمامیت ارضی سوریه و نیز امنیت ملی ترکیه تاکید کردند و حمایت خود را از تعهد به توافق نامه آدنا ابراز نمودند.

طبق این توافق نامه، منطقه خارج از عملیات ترکیه، از ظهر روز 23 اکتبرشاهد حضور سربازان سوری و پلیس نظامی روسیه خواهد بود. آنها خروج واحدهای یگان های رهایی بخش کرد و سلاح های آنها را به عمق 30 کیلومتری از مرز ترکیه که باید طی 150 ساعت انجام شود را تسهیل خواهند کرد. پس از آن، گشت مشترک روسیه و ترکیه در عمق 10 کیلومتری از مرز به سمت شرق و غرب منطقه عملیات "چشمه صلح" به جز شهر قاشمیلی آغاز خواهد شد.

در این تفاهم نامه همچنین آمده است که مسکو و آنکارا برای جلوگیری از ورود تروریست ها به مرزهای سوریه و ترکیه اقدامات لازم را انجام می دهند و بازگشت ایمن و داوطلبانه پناهندگان را تسهیل می کنند. علاوه بر این، روسیه و ترکیه توافق کردند که سازوکار مشترکی را برای نظارت بر اجرای تفاهم نامه درباره سوریه ایجاد کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала