آلمان پیشنهاد ایجاد منطقه امن بین المللی در سوریه را داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آلمان پیشنهاد ایجاد منطقه امن بین المللی در سوریه را داد
آلمان پیشنهاد ایجاد منطقه امن بین المللی در سوریه را داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع آلمان پیشنهاد داد تا یک منطقه امن بین المللی در سوریه ساخته شود.

به گزارش اسپوتنیک، آنگرت کرامپ کارنبائور، وزیر دفاع آلمان پیشنهاد ایجاد منطقه امن بین المللی در سوریه را داد. وی گفت: "پیشنهاد طرح ایجاد منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه را در نشست روز پنجشنبه وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مطرح خواهم کرد."

پیش از این، وزارت خارجه آلمان ابراز امیدواری کرده بود که پس از گذشت توافق 5 روزه آتش بس، عملیات نظامی در سوریه ادامه نخواهد یافت و آنکارا برای حل مناقشه وارد گفتگو شود. 

مذاکرات بین رئیس جمهور ترکیه و معاون رئیس جمهور آمریکا و همچنین وزیر امور خارجه ایالات متحده، که به طور ویژه به آنکارا پرواز کرد باعث شد تا یک آتش بس موقت به دست آید. در تاریخ 22 اکتبر، اردوغان برای گفتگو درباره موضوع سوریه به سوچی پرواز می کند.

ترکیه از دو هفته پیش حمله به مناطق شمالی سوریه با هدف عقب راندن شبه نظامیان کُرد از این مناطق را آغاز کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه "چشمه صلح" در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کرد و تروریست های گروه دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала