کردها از کشته شدن 16 مبارز در حمله ترکیه خبر دادند

© AFP 2023 / Delil Souleimanکردها از کشته شدن 16 مبارز در حمله ترکیه خبر دادند
کردها از کشته شدن 16 مبارز در حمله ترکیه خبر دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش ترکیه علی رغم آتش بس، به مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه در منطقه راس العین حمله کرده که در نتیجه این حملات 16 نفر کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، مبارزان عرب و کردهای نیروهای دموکراتیک سوریه روز یکشنبه گزارش دادند که 16 سرباز آنها در حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه کشته شدند.

در بیانیه سرویس مطبوعاتی نیروهای دموکراتیک سوریه آمده است که ارتش ترکیه علی رغم آتش بس، به مواضع آنها در منطقه راس العین حمله کرده که در نتیجه این حملات 16 نفر کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

ترکیه و ایالات متحده روز پنجشنبه 17 اکتبر توافق کردند که آنکارا به مدت پنج روز عملیات خود را در سوریه متوقف کند تا به نیروهای دفاعی کرد سوریه فرصت دهد تا از منطقه 30 کیلومتری در امتداد مرز خارج شوند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه "چشمه صلح" در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کرد و تروریست های گروه دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است. 17 اکتبر، ترکیه و ایالات متحده توافق کردند که عملیات نظامی چشمه صلح' در شمال شرقی سوریه را به منظور عقب نشینی نیروهای کرد از 30 کیلومتری منطقه امنیتی در مرز ترکیه و سوریه به حالت تعلیق درآورند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала