درخواست پمپئو از شورای امنیت سازمان ملل برای حفظ تحریم ایران

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoدرخواست پمپئو از شورای امنیت سازمان ملل برای حفظ تحریم ایران
درخواست پمپئو از شورای امنیت سازمان ملل برای حفظ تحریم ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرد تا برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در منطقه خاورمیانه تحریم های ایران را حفظ کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایك پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد تا از تحریم تسلیحاتی علیه ایران حمایت كند تا ایران نتواند اسلحه های مدرن خریداری كرده و به این طریق از مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه جلوگیری شود.

پمپئو افزود: "به دلیل توافق بد ایران، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران طی یک سال آینده منقضی می شود. کشورهایی مانند روسیه و چین قادر به فروش جدیدترین تسلیحات به ایران خواهند بود. ایران قادر خواهد بود به هر کسی سلاح بفروشد. این امر مسابقه تسلیحاتی جدیدی را در خاورمیانه تحریک خواهد کرد."

وزیر امور خارجه آمریكا افزود: "اگر از رفتار فعلی ایران نگران هستید، تصور كنید كه اگر ایران موشك های مدرن، هواپیماهای بدون سرنشین، تانك ها و جنگنده های مدرن داشته باشد چگونه رفتار خواهد كرد. شورای امنیت سازمان ملل باید تحریم تسلیحاتی را گسترش دهد."

در ماه مه سال 2018، ایالات متحده به طور یک جانبه خروج خود از برجام را اعلام کرد و تحریم های شدیدی علیه ایران وضع کرد. از جمله تحریم کامل صادرات نفت ایران، درآمد حاصل از فروش نفت اهمیت اساسی برای اقتصاد جمهوری اسلامی ایران دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала