انصارالله یمن با آمریکا مذاکره نمی‌کند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisیمن
یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنبش انصارالله یمن هرگونه مذاکره با آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با العالم هرگونه مذاکره این جنبش با طرف آمریکایی را تکذیب کرد.

این در حالی است که دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در جریان سفر به عربستان مدعی شده بود که واشنگتن با هدف دستیابی به راه حلی مقبول برای بحران یمن با جنبش انصارالله مذاکره می‌کند.

بازی پینگ پنگ رهبران هتل نشین یمن - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بازی پینگ پنگ رهبران هتل نشین یمن

یمن در ماه‌های اخیر شاهد درگیری چند گروه مختلف با یکدیگر بوده که بنا به گفته نماینده ویژه سازمان ملل این کشور را به ورطه جنگ داخلی کشانده است.

عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن، بعد از این‌که مجبور به ترک صنعا، پایتخت کشور شد به مرکز قدرت خود در جنوب یعنی شهر عدن گریخت. او که از طرف نیروهای نظامی و انتظامی وفادارش و شبه‌نظامیانی که تحت عنوان کمیته‌های مقاومت خلق فعالیت می‌کنند، حمایت می‌شود، در تلاش است تا جلوی پیشروی حوثی‌ها و نیروهای حامی آنها را بگیرد.

جنگ داخلی یمن نبردی است که از سال 2015 میلادی میان دو جناح که هریک خود را دولت یمن می‌داند با همراهی حامیان و متحدان آن‌ها درگرفته‌است. نبرد میان نیروهای دولت عبدربه منصور هادی و حراک جنوبی به مرکزیت عدن با نیروهای انصارالله و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین یمن در جریان است.القاعدهٔ شبه‌جزیرهٔ عربستان و داعش نیز در پیکار حضور دارند و بخش‌هایی درون کشور و منطقه‌های کرانه‌ای را در دست دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала