رها شدن تیر خلاص به سیاست فشار حداکثری ترامپ

© AP Photo / Susan Walshرها شدن تیر خلاص به سیاست فشار حداکثری ترامپ
رها شدن تیر خلاص به سیاست فشار حداکثری ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ با پذیرفتن کاهش برخی تحریم‌ها دست به عقب نشینی در برابر تهران زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، استاد روابط بین الملل دانشگاه  جان هاپکینز آمریکا گفت دونالد ترامپ با پذیرفتن کاهش برخی تحریم‌ها برای دیدار با روحانی دست به عقب نشینی در برابر تهران زد و تیر خلاص را به سیاست فشار حداکثری شلیک کرد.

دانیل سیرور مدیر برنامه مدیریت درگیری دانشگاه جان هاپکینز در ادامه افزود:« توافق‌های صورت گرفته در فرانسه برای کاهش تنش میان آمریکا و ایران تحولی مهم است. اینکه دونالد ترامپ می گوید به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی نیست، اهمیت بالایی دارد.

آمریکا امنیت جهان را به خطر می اندازد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آمریکا امنیت جهان را به خطر می اندازد

ترامپ ظاهراً به طور اصولی با دیدار با رئیس جمهوری ایران موافقت کرده است. بهترین احتمال این است که این دیدار در سپتامبر یا اکتبر در سازمان ملل رخ دهد. اما باید دید شرایط تعیین شده برای این دیدار چیست؟  آیا ترامپ پیشنهاد کاهش تحریم‌ها را داده است و آیا روحانی موافقت کرده است که درباره مفاد توافق هسته ای ، موشک‌های ایران یا رفتار ایران در منطقه مذاکره کند؟

ترامپ  برای ملاقات با ایرانیان تلاش می کرد اما مقام های ایرانی می گفتند بدون کاهش تحریم ها زیر بار نخواهند رفت. ترامپ اکنون می گوید می خواهد درباره برنامه موشکی ایران و همچنین بندهای توافق هسته ای گفت‌وگو کند. وی به صراحت بیان کرده است که ایران می تواند به بهبود اقتصادش امیدوار باشد و اینکه کاخ سفید به دنبال سرنگونی نظام در تهران نیست. هر دوی اینها امتیازهای بزرگی هستند.بی تردید این تحول پایان دوران سیاست فشار حداکثری را رقم خواهد زد.

تحریم هایی که کاهش پیدا خواهند کرد، تحریم هایی مربوط به تجارت با اروپایی ها و نه تحریم های آمریکا است. اروپایی ها برای شرایط تجاری خود نیازمند تجارت با ایران هستند».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала