پمپئو به تکرار ادعاهای خود علیه ایران رو می آورد

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoپمپئو به تکرار ادعاهای خود علیه ایران رو می آورد
پمپئو به تکرار ادعاهای خود علیه ایران رو می آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا تلاش پمپئو در شورای امنیت علیه ایران اینبار هم ناکام خواهد بود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال»، پمپئو در جریان نشست شورای امنیت درباره چالش‌ها علیه صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه مسئله ایران را مطرح خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا که چند ماه پیش در مجاب کردن شورای امنیت به اقدام علیه برنامه موشکی ایران ناکام مانده بود قصد دارد یکبار دیگر در این شورا درباره ایران صحبت کند.

یکی از اعضای اصلی شورای امنیت گفت: «می دانیم که او دوباره درباره ایران صحبت خواهد کرد».در صورتی که پامپئو در این نشست شرکت کند، این نخستین حضور او در سازمان ملل بعد از اواخر ماه دسامبر خواهد بود. در جلسه آن زمان پامپئو در مجاب کردن اعضای شورا به اقدام علیه برنامه موشکی ایران ناکام ماند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

کاخ سفید، 22 آوریل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به هشت کشور داده بود را تمدید نکند.این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران طی چند هفته آینده، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید کرده است.  تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала