اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه حمله کرد

© AP Photo / SANAاسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه حمله کرد
اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه حمله کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی اسرائیل در بامداد امروز حملاتی را به منطقه استراتژیک در جنوب سوریه انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، یک منبع نظامی سوری از رهگیری و انهدام دو هدف اسرائیلی که از منطقه جولان به دورترین نقطه جنوب غربی دمشق شلیک شده بود توسط سامانه‌های دفاع هوایی سوریه خبر داد. همچنین اسرائیل به طور همزمان تل الاحمر در شمال شهر خان ارنبه واقع در خط تماس منطقه بین‌المللی حائل با ارتش اسرائیل در جولان اشغالی را با موشک مورد هدف قرار داد.

به گفته شاهدان، صدای انفجارهای مهیب در بخش اشغالی جولان همزمان با عملیات رهگیری سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در شمال القنیطره شنیده شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد: حمله اسرائیل که حدود ساعت یک و نیم بامداد به یک مرکز بازرسی نظامی در منطقه استراتژیک تل الحاره در حومه شمال غربی درعا در هم‌جواری جولان اشغالی رخ داد، تنها خسارات مالی برجای گذاشت.

طبق گفته منابع اطلاعاتی غرب، تل الحاره مدت‌های طولانی محل استقرار نیروهای روسی بود اما گروه‌های هم‌پیمان ارتش سوریه بعدها در آنجا مستقر شدند. تل الحاره یکی از مهمترین مناطق استراتژیک در مرزهای اداری بین سه استان ریف دمشق، درعا و القنیطره محسوب می‌شود که به "مثلث مرگ" معروف است و نیروهای ارتش سوریه از یک سال قبل بر آنجا تسلط دارند. این دومین حمله اسرائیل به تل الحاره است. در حمله اول نیز یکی از مواضع ارتش سوریه در 11 ژوئن هدف گرفته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала