الجبیر خواستار جلوگیری از رفتارهای ایران شد

© AP Photo / Hasan Jamaliالجبیر خواستار جلوگیری از رفتارهای ایران شد
الجبیر خواستار جلوگیری از رفتارهای ایران شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه در واکنش به توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران، خواستار جلوگیری از چنین رفتارهایی شد.

 به گزارش اسپوتنیک، عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه در واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: هرگونه حمله علیه آزادی دریانوردی نقض قوانین بین‌المللی است. ایران باید درک کند که اقدام‌هایش در رهگیری کشتی‌ها، از جمله آخرین مورد در زمینه کشتی‌های انگلیسی کاملاً غیرقابل پذیرش است.

انتشار نخستین تصاویر از عرشه نفتکش توقیف شده انگلیس - اسپوتنیک ایران
انتشار نخستین تصاویر از پرچم ایران روی نفتکش توقیف شده انگلیس

الجبیر همچنین افزوده که جامعه جهانی باید اقدام‌هایی را برای جلوگیری از چنین رفتاری انجام دهد.

این نخستین واکنش یک مقام رسمی عربستان سعودی به توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس است.

روز جمعه نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران با انتشار بیانیه‌ای از توقیف یک نفتکش انگلیسی به دلیل نقض قوانین و مقررات دریایی خبر داد. روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این بیانیه اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام stena impero هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

در اطلاعیه سپاه پاسداران همچنین اعلام شد که نفت‌کش مذکور برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی ایران شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала