سفر علی شمخانی به روسیه

© AP Photo / Vahid Salemiدریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شمخانی در دهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورهای جهان سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش اسگوتنیک به نقل از «ایرنا»، روز 18 ماه ژوئن، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برای شرکت و سخنرانی در دهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورهای جهان وارد شهر اوفا مرکز باشقیرستان روسیه شد.

شمخانی امروز در این اجلاس با موضوع «تضمین امنیت ملی و توسعه اقتصادی پایدار در مقابله با تهدیدات هیبریدی» سخنرانی خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه این اجلاس با برخی همتایان خود دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

در این اجلاس دو روزه که دهمین دوره آن امروز افتتاح می‌شود نمایندگان عالی کشورهای مختلف از پنج قاره جهان در خصوص مهمترین موضوعات مشترک در حوزه امنیت بین الملل به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

پیشتر شمخانی در خصوص تهدیدات سایبری گفته بود:«در نهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورهای جهان نیز که سال گذشته در روسیه برگزار شد یکی از اصلی ترین موضوعات مورد بحث تهدیدات سایبری و کارکرد آن در توسعه تروریسم و همچنین نحوه همکاری و مشارکت کشورها برای مقابله با آن بود، طبیعتا اظهارات اخیر بولتون که به نوعی اذعان به تروریسم دولتی است در اجلاس فردا بازتاب خواهد داشت.
هرچند اظهار این موارد موضوع جدیدی است اما تهاجمات سایبری امریکا به کشورهای دیگر سابقه طولانی داشته و آمریکاییها به صورت مستمر این اقدامات را در کنار جنگ اقتصادی و اطلاعاتی علیه ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دنبال می کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала