اظهارات تازه دبیر کل ناتو در خصوص ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارات تازه دبیر کل ناتو در خصوص ایران
اظهارات تازه دبیر کل ناتو در خصوص ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل ناتو در جدیدترین اظهارات خود درباره ایران، خواستار ممانعت از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در تازه‌ترین اظهاراتش در مورد ایران گفت: ایران باید فعالیت های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه را متوقف کند.

اتریش: موضع آمریکا در قبال ایران تحریک آمیز است - اسپوتنیک ایران
اتریش: موضع آمریکا در قبال ایران تحریک آمیز است

وی همچنین افزود: ما نگران فعالیت‌های ایران هستیم. ایران باید اقدامات درحمایت از گروه‌های تروریستی و برنامه موشکی‌اش را متوقف کند.

دبیرکل ناتو در ادامه گفت: همه باید مانع از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای شویم.

شایان ذکر است که پیش از این یک مقام مطلع در سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که توقف برخی تعهدات برجامی بر اساس دستور شورای عالی امنیت ملی این کشور آغاز شده است.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

همچنین در هشتم ماه مه سال گذشته ، دونالد ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала